Proposal of marketing communication for a small company doing business in the area of metal production

Thesis title: Návrh marketingové komunikace pro firmu podnikající v oblasti kovovýroby
Author: Škeřík, Marek
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Nedvídek, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je navrhnout marketingovou komunikaci pro malou firmu, která podniká výhradně na B2C trhu v oblasti kovovýroby v Jihočeském kraji. V teoretické části je věnována pozornost základním pojmům, konceptům a technikám nezbytných pro orientaci v marketingové oblasti. V praktické části je představena samotná společnost, trendy v oblasti kovovýroby, tvorba person a analýza a sumarizace dat kvalitativního výzkumu, který se skládá z hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s respondenty, kteří si nechávají zhotovovat železné a kovářské výrobky od tradičního kovovýrobce. Zjištěné výsledky výzkumu pomohou lépe pochopit chování segmentu a společně s teoretickým základem přispějí k návrhu efektivní marketingové komunikace, jenž by měla oslovit cílovou skupinu zákazníků a současně rozšířit povědomí o značce anebo poptávku po produktech či službách firmy.
Keywords: Online marketing; Kovovýroba; Marketingový rozpočet; Marketingová komunikace
Thesis title: Proposal of marketing communication for a small company doing business in the area of metal production
Author: Škeřík, Marek
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Nedvídek, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to design marketing communication for a small company that does business exclusively on the B2C market in the field of metalworking in the South Bohemian region. In the theoretical part, attention is paid to the basic terms, concepts and techniques necessary for orientation in the marketing field. In the practical part, the company itself, trends in the field of metalworking, the creation of personas and the analysis and summarization of qualitative research data, which consists of in-depth semi-structured interviews with respondents who have iron and blacksmithing products made by a traditional metalworker. The research results will help to better understand the behavior of the segment and, together with the theoretical basis, will contribute to the design of effective marketing communication, which should reach the target group of customers and at the same time expand brand awareness or demand for the company's products or services.
Keywords: Marketing communication; Marketing budget; Metal production; Online marketing

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 2. 2022
Date of submission: 11. 12. 2022
Date of defense: 26. 1. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80551/podrobnosti

Files for download

    Last update: