Creation of A-RPG game in Unity
Thesis title: | Tvorba A-RPG hry v Unity |
---|---|
Author: | Grytsak, Leon |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Korčák, Jiří |
Opponents: | Růžička, Vojtěch |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Cílem této práce je vytvořit Action RPG hru v herním enginu Unity, kde hráč bojuje v nekonečné smyčce proti monstrům řízeným pomocí AI s účelem vylepšit atributy své postavy dle odměn za porážení monster. Práce nejprve popisuje vývoj her samotný, se zaměřením na RPG a z nich odvozené Action RPG hry, na což dále navazuje krátké představení několika známých a využívaných herních enginů. Jedním z nichž je právě herní engine Unity. V dalších kapitolách je představen základní design hry, po kterém následuje popis implementace klíčové funkcionality hry, implementace uživatelského rozhraní pro možnou vizualizaci částí klíčové funkcionality a vizualizace herních objektů. |
Keywords: | Unity; C#; vývoj her; akční RPG; programování |
Thesis title: | Creation of A-RPG game in Unity |
---|---|
Author: | Grytsak, Leon |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Korčák, Jiří |
Opponents: | Růžička, Vojtěch |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The main goal of this thesis is creation of Action RPG video game in game engine Unity, where player fights monsters controlled by AI in an endless loop with a purpose of upgrading his character through rewards earned from defeating these monsters. The thesis firstly describes game development itself, with a focus on RPG and from them derived Action RPG video games, which is then followed by a short introduction to few nowadays famous game engines. One of them being game engine Unity. Following chapters at first describe basic design of the game. Then implementation of the game’s core is described together with implementation of user interface, that is used to visualize some of this functionality, and visualization of game objects. |
Keywords: | C#; game development; programming; action RPG; Unity |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Systems Analysis |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 1. 11. 2021 |
---|---|
Date of submission: | 11. 12. 2022 |
Date of defense: | 1. 2. 2023 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/78602/podrobnosti |