Comparison of marketing communication strategy on social networks of the National Gallery in Prague with selected benchmarks

Thesis title: Porovnání strategie marketingové komunikace na sociálních sítích Národní galerie v Praze s vybranými benchmarky
Author: Khudyakova, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Boučková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je věnována analýze obsahového marketingu moderních muzeí na sociálních sítích. Hlavním cílem je porovnat strategii Národní galerie v Praze s muzei jako Tate a Rijksmuseum, která jsou považována za lídry v oblasti komunikace s veřejností a dlouhodobě využívají digitální kanály k interakci s veřejností. Teoretická část práce popisuje kontext, ve kterém muzea v České republice existují: zkoumá ekonomické a právní rysy jejich činnosti. V další kapitole se autorka zabývá teorií marketingu umění a rysy využívání sociálních sítí muzei. Podrobněji je rozebrána teorie obsahového marketingu. Třetí kapitola teoretické části je věnována benchmarkingu a problematice hodnocení výkonnosti muzeí. V praktické části autorka analyzuje obsah tří vybraných muzeí srovnáním kvalitativních a kvantitativních ukazatelů. Na základě hodnocení jsou navrženy možnosti pro zlepšení a rozvoj komunikace Národní galerie na sociálních sítích.
Keywords: Benchmarking; Obsahový marketing; Sociální sítě; Muzeum; Online marketing
Thesis title: Comparison of marketing communication strategy on social networks of the National Gallery in Prague with selected benchmarks
Author: Khudyakova, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Boučková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
This work is devoted to the analysis of content marketing of modern museums on social networks. The main goal is to compare the strategy of the National Gallery in Prague with museums such as the Tate and the Rijksmuseum, which are considered leaders in the field of communication with the public and have long used digital channels to interact with the public. The theoretical part of the thesis describes the context in which museums exist in the Czech Republic: the economic and legal features of their activities. In the next chapter, the author deals with the theory of art marketing and the features of using social networks in museums. The theory of content marketing is discussed in more detail. The third chapter of the theoretical part is devoted to benchmarking and the issue of evaluating the performance of museums. In the practical part, the author analyzes the content of three selected museums by comparing qualitative and quantitative indicators. Based on the evaluation, opportunities for improving and developing the National Gallery’s communication on social networks are proposed.
Keywords: Online marketing; Content marketing; Social networks; Benchmarking; Museum

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 9. 2022
Date of submission: 13. 12. 2022
Date of defense: 18. 1. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82439/podrobnosti

Files for download

    Last update: