The consumer profile of Zvěřinový závod Maxmilián

Thesis title: Profil spotřebitele podniku Zvěřinový závod Maxmilián
Author: Schönová, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Faltus, Robert
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá profilem spotřebitele Zvěřinového závodu Maxmilián. Hlavním cílem práce bylo popsat profil spotřebitelů podniku Maxmilián na základě uskutečněného kvalitativního výzkumu se třemi vedlejšími cíli, které se zaměřovaly na podrobné poznání konzumenta zvěřiny, popsání spotřebitele podniku Maxmilián a formulace případných doporučení. Teoretická část mapuje dosavadní poznatky v oblasti spotřebitele, spotřebního chování a nákupního chování, dále podrobněji zkoumá spotřební chování v České republice se zaměřením na spotřebu masa. Poznatky o zvěřině jsou získané z odborné literatury české i zahraniční. V metodologické části jsou zformulovány výzkumné otázky, popsán samotný kvalitativní výzkum a využitá metoda. Praktická část se již detailně věnuje samotnému výzkumu a jeho realizaci, následné analýze dat a interpretaci výsledků. Výsledky jsou interpretovány s ohledem na odbornou literaturu. Výsledky této práce by měly napomoci závodu lépe porozumět svému spotřebiteli a najít využití v marketingu společnosti.
Keywords: zvěřina; profil spotřebitel; spotřební chování; divoké maso; konzumace
Thesis title: The consumer profile of Zvěřinový závod Maxmilián
Author: Schönová, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Faltus, Robert
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis focuses on consumer profile of Zvěřinový závod Maxmilián. The main goal is to describe the consumer profile of Zvěřinový závod Maxmilián based on qualitative research with three side goals which concentrated on detailed learning about game meat consumers, description of a consumer of Maxmilián and formulating eventual recommendations. Theoretical part maps present knowledge on these topics: consumer, consumer behaviour, shopping behaviour. It also focuses on consumer behaviour in Czech Republic with a concentration to a meat consumption. Knowledge about wild meat is gathered from Czech and foreign literature. In methodological part, there are formulated research questions, there is described the qualitative research itself and used methods. The practical part concentrate on the qualitative research itself and its realization, data analysis and the results interpretation. The results are interpreted considering the literature. The results of this thesis should help company to better understanding of its consumers and find use in the company’s marketing.
Keywords: consumer profile; game meat; venison; consumption; consumer behaviour

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 4. 2022
Date of submission: 13. 12. 2022
Date of defense: 26. 1. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80509/podrobnosti

Files for download

    Last update: