Options for Albert's marketing strategy and their correlation with customer segments

Thesis title: Možnosti marketingové strategie společnosti Albert a její korelace se zákaznickými segmenty
Author: Klamrt, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Sihlovec, Dominik
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá marketingem maloobchodního řetězce v České republice. Konkrétně zkoumá marketingovou strategii společnosti Albert jakožto jednoho z největších hráčů na českém trhu. Cílem práce je zanalyzovat marketingovou strategii společnosti Albert, popsat nástroje které využívá a kriticky zhodnotit relevantnost zvolených marketingových nástrojů vůči cíleným zákaznickým segmentům. Teoretická část seznamuje čtenáře s tématikou marketingu a marketingové strategie a zasazuje ji do prostředí maloobchodu. Její přínos spočívá především v poskytnutí vědomostní základny pro komplexní pochopení části praktické. Praktická část čerpá z primárních a sekundárních dat. Pro sběr primárních dat je využito kvalitativních a kvantitativních výzkumných šetření. Zprvu je tato část věnována detailnímu poznání společnosti Albert a vymezení jejího postavení na trhu. Dále je za pomoci individuálních hloubkových rozhovorů zanalyzována marketingová strategie, zákaznické segmenty a zvolený marketingový mix. Pro účel naplnění cíle v podobě ověření relevantnosti zvolené marketingové strategie vůči zákaznickým segmentům je využito dotazníkové šetření realizované na zákaznících obchodního řetězce Albert. Poslední část praktické části tvoří syntéza dosavadních zjištění v podobě SWOT analýzy společnosti. Závěr práce shrnuje dosavadní výsledky a závěry práce.
Keywords: Marketingová strategie; Maloobchod; Cílový segment; Zákazník; Korelace
Thesis title: Options for Albert's marketing strategy and their correlation with customer segments
Author: Klamrt, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Sihlovec, Dominik
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis focuses on the marketing of a retail chain in the Czech Republic. Specifically, it examines the marketing strategy of Albert as one of the largest players on the Czech market. The aim of the thesis is to analyse the marketing strategy of Albert, describe the tools it uses and critically evaluate the relevance of the chosen marketing tools to the targeted customer segments. The theoretical part introduces the reader to the topic of marketing and marketing strategy and situates it in the retail environment. Its main contribution is in providing a knowledge base for a comprehensive understanding of the practical part. The practical part is based on primary and secondary data. Qualitative and quantitative research surveys are used to collect primary data. At first, this section is devoted to a detailed understanding of Albert and defining its market position. Next, the marketing strategy, customer segments and the chosen marketing mix are analysed using individual in-depth interviews. In order to achieve the objective of verifying the relevance of the chosen marketing strategy to the customer segments, a questionnaire survey is used on customers of the Albert. The last part of the practical part is a synthesis of the findings in the form of a SWOT analysis of the company. The conclusion of the thesis summarizes the results and conclusions.
Keywords: Customer; Correlation; Marketing strategy; Retailer; Target segment

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 3. 2022
Date of submission: 13. 12. 2022
Date of defense: 27. 1. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80194/podrobnosti

Files for download

    Last update: