The perception of the Yves Rocher brand

Thesis title: Vnímání značky Yves Rocher
Author: Yegizbayeva, Karina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Dvořáková, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je na základě kvantitativního výzkumu vyhodnotit, jak spotřebitelé vnímají značku Yves Rocher, především prozkoumat spotřebu přírodní kosmetiky, určit postoj k věrnostním programům a míru jejich oblíbenosti mezi respondenty. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá hlavními pojmy spojenými se značkou a jejím významem. Praktická část práce se zaměřuje především na sekundární výzkum nákupního chování a spotřebitelských zvyklostí a primární výzkum s užším zaměřením na značku Yves Rocher. Závěr práce shrnuje výsledky a formuluje konkrétní doporučení a návrhy pro zlepšení pozice na trhu pro společnost Yves Rocher.
Keywords: identita značky; hodnota značky; Yves Rocher; značka; vnímání značky
Thesis title: The perception of the Yves Rocher brand
Author: Yegizbayeva, Karina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Dvořáková, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
The purpose of this thesis is to evaluate, on the basis of quantitative research, how consumers perceive the Yves Rocher brand, in particular to analyse the consumption of natural cosmetics, to determine the attitude towards loyalty programmes and the popularity of these programmes among respondents. The thesis is divided into two parts. The theoretical part focuses on the main terms related to the brand and its meaning. The practical part of the thesis focuses mainly on secondary research of shopping behaviour and consumption habits and primary research with a narrower focus on the Yves Rocher brand. The conclusion of the work summarizes the results and formulates specific recommendations and suggestions for improvement the market position of the Yves Rocher brand.
Keywords: brand identity; brand value; Yves Rocher; brand; the perception of the brand

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 12. 2021
Date of submission: 13. 12. 2022
Date of defense: 18. 1. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79265/podrobnosti

Files for download

    Last update: