The perception of natural face care products from corporate cosmetic brands by generation Y female consumers in the Czech Republic

Thesis title: Vnímání přírodních produktů péče o pleť od korporátních kosmetických značek spotřebitelkami generace Y v ČR
Author: Průšová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kolouchová, Daniela
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vnímáním korporátních kosmetických značek na trhu s přírodní kosmetikou. Na základě literární rešerše týkající se spotřebitelského chování na trhu s přírodní kosmetikou a za pomocí kvalitativních metod bylo zjišťováno, jak spotřebitelky generace Y v České republice, které nakupují a používají přírodní kosmetické produkty péče o pleť od korporátních kosmetických značek, tyto produkty vnímají. Pomocí tematické analýzy byla identifikována základní témata popisující vztah respondentek ke korporátním kosmetickým značkám a jejich vnímání vstupu těchto značek do segmentu přírodní kosmetiky. Nabídka přírodních kosmetických produktů od korporátních kosmetických značek, které spotřebitelky generace Y dobře znají a mají již zkušenosti s konvenčními produkty od těchto značek, napomáhá těmto spotřebitelkám zejména řešit jejich spotřebitelské dilema, kterému v současnosti s ohledem na trend udržitelné spotřeby čelí.
Keywords: korporátní kosmetické značky; přírodní kosmetika; generace Y; spotřebitelské chování
Thesis title: The perception of natural face care products from corporate cosmetic brands by generation Y female consumers in the Czech Republic
Author: Průšová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kolouchová, Daniela
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the perception of the activity of the corporate cosmetic brands on the natural cosmetic market. Based on literature research focused on the consumer behaviour on the natural cosmetic market and using qualitative methods, it was analysed how generation Y female consumers in the Czech Republic who buy and use natural cosmetic face care products from corporate cosmetic brands perceive these products. Thematic analysis was used to identify the main themes describing the relationship of the respondents to corporate cosmetic brands and their perception of the entry of these brands into the natural cosmetic segment. The assortment of natural cosmetic products from corporate cosmetic brands, which are well known to generation Y female consumers and with which they already have experience using conventional products from these brands, helps these consumers in particular to solve their consumer dilemma, which they are currently facing regarding the trend of sustainable consumption.
Keywords: natural cosmetics; corporate cosmetic brands; generation Y; consumer behaviour

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 5. 2022
Date of submission: 14. 12. 2022
Date of defense: 26. 1. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82712/podrobnosti

Files for download

    Last update: