Exploring the impact of TikTok and Instagram marketing on generation Z cosmetics female consumers in the Czech Republic

Thesis title: Exploring the impact of TikTok and Instagram marketing on generation Z cosmetics female consumers in the Czech Republic
Author: Vasylchenko, Olha
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kottika, Efthymia
Opponents: Karlíček, Miroslav
Thesis language: English
Abstract:
This bachelor's thesis investigates the effects of TikTok and Instagram on female Zoomers' cosmetics purchases in the Czech Republic. As a result, in-depth interviews with young women living in the Czech Republic were done. Data from the in-depth interviews were analyzed using qualitative research techniques. The results imply that video reviews are crucial for female Czech consumers when deciding whether to buy cosmetics. In addition, customers frequently believe less well-known Instagram and TikTok influencers regarding cosmetics brands and have higher level of trust in them, rather than in famous ones with large following base. Finally, because Generation Z female consumers no longer find typical Instagram pop-up advertising compelling, they are primarily impacted by TikTok marketing.
Keywords: Cosmetics; Generation Z; Czech Republic; Influencers; Social media
Thesis title: Zkoumání vlivu TikTok a Instagram marketingu na konzumentky kosmetiky generace Z v České republice
Author: Vasylchenko, Olha
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kottika, Efthymia
Opponents: Karlíček, Miroslav
Thesis language: English
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá účinky TikToku a Instagramu na prodej kosmetiky ženských Zoomerů v České republice. Výsledkem byly hloubkové rozhovory s mladými ženami žijícími v České republice. Data z hloubkových rozhovorů byla analyzována pomocí kvalitativních výzkumných technik. Z výsledků vyplývá, že videorecenze jsou pro české konzumentky klíčové při rozhodování, zda si kosmetiku koupí. Zákazníci navíc často věří méně známým Instagram a TikTok influencerům a mají v ně vyšší důvěru než ve slavné influencery s velkou sledovací základnou. A na závěr, protože spotřebitelky generace Z již nepovažují typickou vyskakovací reklamu na Instagramu za přesvědčivou, jsou primárně ovlivněny marketingem na TikToku.
Keywords: influenceři; generace Z; Česká republika; kosmetika; Sociální média

Information about study

Study programme: Bachelor of Business Administration
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 9. 2022
Date of submission: 14. 12. 2022
Date of defense: 31. 1. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81412/podrobnosti

Files for download

    Last update: