Using corporate philanthropy to strengthen brand equity

Thesis title: Využití firemní filantropie pro posilování hodnoty značky
Author: Fedaruk, Nastassia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce shrnuje poznatky z oblasti společenské odpovědnosti firem a firemní filantropie. Cílem dané práce je analýza filantropických aktivit zvolených společností a posouzení, zda jsou využívány primárně pro posílení hodnoty značky. Teoretická část práce shrnuje poznatky o CSR a filantropii, jejich vlivům na image a hodnotu značek. Praktická část práce obsahuje přehled filantropických aktivit vybraných značek – Moneta Money Bank a Komerční banka, a výsledky primárního průzkumu, provedeného metodou dotazníkového šetření. Výsledky prokázaly větší vliv CSR a filantropických aktivit značek na klienty než na neklienty, na ženy než na muži, na mládež. Porovnání výsledků primárního průzkumu se sekundárním výzkumem MML-TGI ČR 2020 prokázalo určité shody. Pro značky je doporučeno zacílit komunikaci svých CSR a filantropických aktivit na vybrané skupiny obyvatel, zejména kvůli jejich možnému vlivu na pozitivní nákupní rozhodnutí a vnímanou hodnotu značek.
Keywords: společenská odpovědnost; strategie; filantropie; značka; hodnota značky
Thesis title: Using corporate philanthropy to strengthen brand equity
Author: Fedaruk, Nastassia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis summarizes findings from the field of corporate social responsibility and corporate philanthropy. The aim of the work is to analyse the philanthropic activities of the selected companies and assess whether they are used primarily to strengthen the brand value. The theoretical part of the work summarizes knowledge about CSR and philanthropy, their effects on the image and value of brands. The practical part of the thesis contains an overview of the philanthropic activities of selected brands - Moneta Money Bank and Komerční banka, and the results of the primary survey, conducted using the questionnaire survey method. The results showed a greater influence of CSR and philanthropic activities of brands on clients than on non-clients, on women than on men, and on youth. A comparison of the results of the primary survey with the secondary survey of MML-TGI ČR 2020 showed certain similarities. It is recommended for brands to target the communication of their CSR and philanthropic activities to selected population groups, especially due to their possible influence on positive purchase decisions and perceived brand value.
Keywords: philanthropy; CSR; social responsibility; strategy; brand; brand equity

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 5. 2022
Date of submission: 14. 12. 2022
Date of defense: 27. 1. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81167/podrobnosti

Files for download

    Last update: