HR online marketing of the selected company

Thesis title: HR online marketing vybraného podniku
Author: Hrišová, Sandra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto diplomová práca sa zameriava na HR online marketing, jeho marketingové nástroje a prínosy pre nábor zamestnancov. Hlavným cieľom tejto záverečnej práce je posúdiť využitie online marketingových nástrojov a zhodnotiť ich prínosy pre nábor zamestnancov vybraného podniku. V rámci teoretickej časti bola prevedená literárna rešerš dostupných zdrojov a vedeckých článkov, ktoré predstavujú koncept HR marketingu a identifikujú nástroje využívané v rámci HR marketingu v online prostredí. Táto časť práce je zároveň teoretickým podkladom pre spracovanie a uskutočnené analýzy v praktickej časti práce a v jej závere je popísaná metodológia výskumu. Následná empirická časť pozostáva z analýzy dostupných sekundárnych zdrojov konkurencie, analýzy interných dát vybraného podniku a taktiež primárneho kvalitatívneho výskumu pozostávajúceho z hĺbkových rozhovorov so zamestnancami firmy, kde výskumný súbor tvorilo 8 respondentov. Okrem tohto je praktická časť doplnené o vyhodnotenie výskumných otázok, zhodnotenie prínosov a limitácií výskumu či návrhy odporúčaní pre vybranú spoločnosť.
Keywords: HR online marketing; sociálne siete; kariérny web
Thesis title: HR online marketing vybraného podniku
Author: Hrišová, Sandra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na HR online marketing, jeho marketingové nástroje a přínosy pro nábor zaměstnanců. Hlavním cílem této závěrečné práce je posoudit využití online marketingových nástrojů a zhodnotit jejich přínosy pro nábor zaměstnanců vybraného podniku. V rámci teoretické části byla provedena literární rešerše dostupných zdrojů a vědeckých článků, které představují koncept HR marketingu a identifikují nástroje využívané v rámci HR marketingu v online prostředí. Tato část práce je zároveň teoretickým podkladem pro zpracování a provedené analýzy v praktické části práce a v jejím závěru je popsána metodologie výzkumu. Následná empirická část sestává z analýzy dostupných sekundárních zdrojů konkurence, analýzy interních dat vybraného podniku a také primárního kvalitativního výzkumu sestávajícího z hloubkových rozhovorů se zaměstnanci firmy, kde výzkumný soubor tvořilo 8 respondentů. Kromě toho je praktická část doplněné o vyhodnocení výzkumných otázek, zhodnocení přínosů a limitací výzkumu či návrhy doporučení pro vybranou společnost.
Keywords: Sociální sítě; Kariérní web; HR online marketing
Thesis title: HR online marketing of the selected company
Author: Hrišová, Sandra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This diploma thesis focuses on HR online marketing, its marketing tools and benefits for employee recruitment. The main goal of this final thesis is to assess the use of online marketing tools and evaluate their benefits for the recruitment of employees of the selected company. As part of the theoretical part, a literature search of available sources and scientific articles was carried out, which present the concept of HR marketing and identify the tools used in HR marketing in the online environment. This part of the work is also the theoretical basis for the processing and analyzes carried out in the practical part of the work, and the research methodology is described in its conclusion. The subsequent empirical part consists of an analysis of available secondary sources of competition, an analysis of internal data of the selected company, and also primary qualitative research consisting of in-depth interviews with company employees, where the research group consisted of 8 respondents. In addition to this, the practical part is supplemented by an evaluation of research questions, an evaluation of the benefits and limitations of the research, or proposals for recommendations for the selected company.
Keywords: career website; social media; HR online marketing

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 1. 2022
Date of submission: 14. 12. 2022
Date of defense: 27. 1. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80564/podrobnosti

Files for download

    Last update: