Internal communication and its influence on company culture

Thesis title: Interní komunikace a její vliv na firemní kulturu
Author: Forberger, Dennis
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Nový, Ivan
Opponents: Soukupová, Nikola
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem předkládané práce je interní komunikace a její vliv na firemní kulturu. Teoretická část práce se nejprve zaměřuje na firemní kulturu coby "hnací motor" výkonnosti pracovníků, následuje část věnována interní komunikaci. V praktické části práce je popsána interní komunikaci vybraného automobilového závodu. Cílem práce je nejprve analyzovat současný stav interní komunikace firmy a následně identifikovat možné bariéry a nedostatky v interní komunikaci uplatňované v pracovním prostředí ve vybrané firmě a na základě zjištěných skutečností případně prezentovat konkrétní doporučení pro zlepšení nežádoucího stavu. V návrhové části práce jsou uvedeny návrhy na zlepšení kvality podnikové kultury.
Keywords: Firemní kultura; interní komunikace; nástroje komunikace; automobilový závod; proces komunikace
Thesis title: Internal communication and its influence on company culture
Author: Forberger, Dennis
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Nový, Ivan
Opponents: Soukupová, Nikola
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of the presented work is internal communication and its influence on company culture. The theoretical part of the work first focuses on corporate culture as the "driving engine" of employee performance, followed by the part dedicated to internal communication. In the practical part of the work, the internal communication of the selected automobile plant is described. The goal of the work is to first analyze the current state of the company's internal communication and then identify possible barriers and deficiencies in internal communication applied in the working environment in the selected company and, based on the facts found, possibly present specific recommendations for improving the undesirable state. Proposals for improving the quality of corporate culture are presented in the design part of the work.
Keywords: communication tools; automobile plant; communication process; internal communication; Corporate culture

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 3. 2022
Date of submission: 14. 5. 2023
Date of defense: 7. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80274/podrobnosti

Files for download

    Last update: