A proposition of marketing strategy for BeerSport mobile application

Thesis title: Návrh marketingové strategie pro mobilní aplikaci BeerSport
Author: Strádal, Radek
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Dvořáková, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je navrhnout vhodnou strategii pro mobilní aplikaci BeerSport uzpůsobenou pro realizaci spotřebitelských soutěží, věrnostních programů a dalších marketingových kampaní českých pivovarů a dalších producentů alkoholických nápojů, s ohledem na vytyčené cíle. Práce je přínosná zejména pro podnik Cool Ticketing, který tuto aplikaci vytvořil a spravuje, a je členěna na teoretickou a praktickou část. Část teoretická se věnuje vysvětlení klíčových pojmů a popsání jednotlivých nástrojů a postupů zásadních pro navržení marketingové strategie. V praktické části se nacházejí výstupy z provedené situační analýzy a dotazníkového šetření, na základě čehož byla navržena výsledná strategie včetně několika návrhů, které mohou posloužit ke zlepšení mobilní aplikace, a napomoci tak přiblížit podnik k požadovanému stavu.
Keywords: marketingová strategie; mobilní aplikace; trh alkoholických nápojů
Thesis title: A proposition of marketing strategy for BeerSport mobile application
Author: Strádal, Radek
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Dvořáková, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to propose a suitable strategy for BeerSport mobile application adapted for the implementation of consumer events, loyalty programs and other marketing campaigns of Czech breweries and liquor producers, taking into account the set goals. The work is especially beneficial for the Cool Ticketing company, which created and manages this application, and is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part is devoted to the explanation of key concepts and the description of individual tools and procedures for designing a marketing strategy. In the practical part, there are outputs from the situational analysis and the survey, based on which the resulting strategy was designed, including several suggestions that can be used to improve the mobile application, and thus help bring the company closer to the desired state.
Keywords: alcoholic beverage market; marketing strategy; mobile applications

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 3. 2022
Date of submission: 14. 12. 2022
Date of defense: 27. 1. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80175/podrobnosti

Files for download

    Last update: