Retro marketing possibilities from the perspective of consumer behaviour

Thesis title: Možnosti retro marketingu z pohledu spotřebního chování
Author: Račko, Adam
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce má za cíl zjistit, jací spotřebitelé projevují tendence ke koupi produktů v retro stylu. Práce využívá zejména primárního výzkumu v podobě dotazníkového šetření a osobních rozhovorů s majiteli obchodů s produkty v retro stylu. Díky primárnímu výzkumu byly identifikovány vztahy mezi zájmem o produkty v retro stylu a demografickými, či ekonomickými údaji respondentů. Sekundární výzkum využívá dat z databáze MML-TGI, zejména pro účely identifikace vhodné marketingové komunikace. Na základě kombinace poznatků vyvstávajících z primárního a sekundárního výzkumu byla následně sestavena marketingová doporučení.
Keywords: spotřební chování; Retro marketing; marketingová komunikace
Thesis title: Retro marketing possibilities from the perspective of consumer behaviour
Author: Račko, Adam
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis aims to find out which consumers tend to buy retro-style products. The thesis mainly uses primary research in the form of a questionnaire survey and personal interviews with owners of shops selling retro-style products. Through primary research, relationships between interest in retro-style products and the demographic or economic data of the respondents were identified. Secondary research uses data from the MML-TGI database, particularly for the purpose of identifying appropriate marketing communications. Based on the combination of insights emerging from the primary and secondary research, marketing recommendations were subsequently developed.
Keywords: Retro marketing; consumer behaviour; marketing communication

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 1. 2022
Date of submission: 14. 12. 2022
Date of defense: 18. 1. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79579/podrobnosti

Files for download

    Last update: