Proposal of the online marketing strategy of the company Macromo on social media

Thesis title: Návrh online marketingové strategie podniku Macromo na sociálních sítích
Author: Tursyngaliyeva, Aruzhan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je věnovaná online marketingu na sociálních sítích. Online marketing v poslední době je důležitou disciplínou pro rozvoj podniku. Cílem této práce je navrhnout online marketingovou strategii pomoci modelu STDC a vybrat nejvhodnější sociální síť pro cílovou skupinu podniku. Pomoci primárních a sekundárních analýz byl definován cílový zákazník. Na základě provedené analýzy byly navrženy doporučení pro společnost a zlepšení zmíněné online marketingové strategie. V závěru jsou uvedeny výsledky analýzy a následná doporučení.
Keywords: Online marketing; Model STDC; Sociální sítě; Online nástroje; Macromo
Thesis title: Proposal of the online marketing strategy of the company Macromo on social media
Author: Tursyngaliyeva, Aruzhan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis is devoted to online marketing on social networks. Online marketing has recently become an important discipline for business development. The aim of this work was to propose an online marketing strategy using the STDC model and to select the most suitable social network for the company's target group. With the help of primary and secondary analyses, the target customer was defined. Based on the analysis, recommendations were made for the company and improvements to the mentioned online marketing strategy. The results of the analysis and recommendations are given in the conclusion.
Keywords: Online marketing; Model STDC; Social media; Macromo; Online tools

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 10. 2021
Date of submission: 14. 12. 2022
Date of defense: 12. 1. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78318/podrobnosti

Files for download

    Last update: