Digital marketing channels analysis of an online store

Thesis title: Analýza online marketingu internetového obchodu
Author: Do Duc, Hieu
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Bartoš, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je na základě provedených analýz zhodnotit současný stav online marketingových kanálů vybraného internetového obchodu a vytvořit na jejich základě konkrétní návrhy na zlepšení online marketingové komunikace. Implementace navržených doporučení v důsledku zlepší celkovou kvalitu online marketingových kanálů. Konkrétněji je vyhodnocen stav webových stránek a jeho návštěvnosti i ve srovnání s konkurencí. Dále je vypracována klasifikační analýza klíčových slov, optimalizace vyhledatelnosti, analýza reklamního systému Google Ads a také e-mailingové komunikace.
Keywords: e-mailing; Google Ads; optimalizace nalezitelnosti; webová analytika; online marketing
Thesis title: Digital marketing channels analysis of an online store
Author: Do Duc, Hieu
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Bartoš, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to evaluate the current state of online marketing channels of the selected online store and to make specific recommendations for their improvement. The implementation of the proposed recommendations will ultimately improve the overall quality of online marketing communication. This thesis pays attention to the quality of the website and its traffic, which is compared with its competitors. The additional chapters focus on keyword analysis, search engine optimization, Google Ads platform analysis, as well as e-mail communication.
Keywords: Google Ads; e-mailing; digital marketing; search engine optimization; web analytics

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 6. 2021
Date of submission: 14. 12. 2022
Date of defense: 26. 1. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77481/podrobnosti

Files for download

    Last update: