Customer base analysis, segmentation and personalization design in the automotive e-commerce platform

Thesis title: Analýza zákaznické báze, segmentace a návrh personalizace v automotive e-commerce platformě
Author: Nožička, Miloš
Thesis type: Závěrečná práce - Institut celoživotního vzdělávání
Supervisor: Potančok, Martin
Opponents: Teplý, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem závěrečné MBA práce je segmentace a personalizace v automotive e-commerce platformě. Cílem je analýza a definice segmentů současné zákaznické báze za účelem bližšího poznání jednotlivých skupin zákazníků, jejich specifik a vytvoření konceptu pro využití pro personalizaci obsahu. Benefitem je ověření technické proveditelnosti a využitelnosti strojového učení v automotive e-commerce platformě za účelem zlepšení standardních e-commerce metrik v podobě průměrné hodnoty objednávky, případně průměrného počtu produktů na objednávce a dalších.
Keywords: personalizace; strojové učení; datová analýza; segmentace; e-commerce; automotive
Thesis title: Customer base analysis, segmentation and personalization design in the automotive e-commerce platform
Author: Nožička, Miloš
Thesis type: Závěrečná práce - Institut celoživotního vzdělávání
Supervisor: Potančok, Martin
Opponents: Teplý, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of the final MBA thesis is segmentation and personalization in the automotive e-commerce platform. The goal is to analyze and to define segments within the current customer base with aim to closely discover the individual customer clusters, their specifics and to create the concept for content personalization. The benefit is to validate the technical feasibility and usability of the machine learning in the automotive e-commerce platform to increase the standard e-commerce KPIs such as average order value, average number of products per order and others.
Keywords: personalization; segmentation; machine learning; data analysis; e-commerce; automotive

Information about study

Study programme: Data & Analytics for Business Management
Type of study programme: Celoživotní vzdělávání studijní program
Assigned degree: MBA
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 4. 2022
Date of submission: 15. 12. 2022
Date of defense: 24. 2. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83136/podrobnosti

Files for download

    Last update: