Analysis of czech medial market

Thesis title: Analýza českého mediálního trhu
Author: Matějovská, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Král, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práci se zabývám analýzou českého mediálního trhu, přičemž jádrem je jeho analýza z pohledu potřeb pracovníků public relations. Cílem práce je zjistit, jak vidí současnou spolupráci s médii právě pracovníci PR. Ujasnit si, jakým způsobem probíhá a na základě čeho si vybírají typ média, s kterým komunikují. Provedla jsem kvalitativní průzkum -- písemné dotazování formou ankety. Dalším záměrem je vytvořit přehled dnes existujících médií dle tématiky, jakou se zabývají.
Keywords: Press relations; Novinářská etika; Česká mediální scéna
Thesis title: Analysis of czech medial market
Author: Matějovská, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Král, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
I deal with analysis of Czech medial market in my work, especially with analysis for needs of PR specialists. The object of my work is description of cooperation between PR specialists and Medias. I made qualitative research. Another aim is to make a list of all Czech Medias.
Keywords: Media relations; journales ethics; Czech medial market

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 11. 2008
Date of submission: 1. 2. 2009
Date of defense: 26. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16097/podrobnosti

Files for download

    Last update: