Analysis of the marketing strategy of the selected company

Thesis title: Analýza marketingové strategie vybrané společnosti
Author: Becher, Filip
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Bäumel, Michael
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaobírá problematikou marketingové strategie maloobchodu v České republice. Cílem této práce je zanalyzovat marketingové prostředí, marketingovou strategii a marketingovou komunikaci vybraného obchodu a následně navrhnout doporučení pro vylepšení strategie. V teoretické části jsou uvedena potřebná teoretická východiska pro analýzu marketingové mikroprostředí, makroprostředí a marketingové strategie obchodu. V praktické části je provedena analýza marketingového prostředí a stávajících marketingových aktivit, provedeno dotazníkové šetření a individuální rozhovory s vybranými respondenty a jejich vyhodnocení. Závěrem jsou uvedena doporučení a kroky vedoucí ke zlepšení marketingové strategie a marketingové komunikace tohoto obchodu.
Keywords: marketingová strategie; marketingové prostředí; marketingová komunikace; marketingový mix; internetový obchod; placená reklama; online reklama
Thesis title: Analysis of the marketing strategy of the selected company
Author: Becher, Filip
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Bäumel, Michael
Thesis language: Česky
Abstract:
Master’s Thesis deals with the issue of marketing strategy of retail in the Czech Republic. The aim of this thesis is to analyse the marketing environment, marketing strategy and marketing communication of the selected store and then to propose recommendations for improving the strategy. The theoretical part provides the necessary theoretical background for the analysis of the marketing microenvironment, macroenvironment and marketing strategy of the store. In the practical part, the marketing environment and existing marketing activities are analysed, a survey and individual interviews with selected respondents are conducted and evaluated. Finally, recommendations and steps are given to improve the marketing strategy and marketing communication of this store.
Keywords: marketing environment; marketing communication; marketing mix; online shop; paid advertising; online advertising; marketing strategy

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 9. 2021
Date of submission: 17. 12. 2022
Date of defense: 7. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77647/podrobnosti

Files for download

    Last update: