Marketing communication of sustainable fashion brands on Instagram

Thesis title: Marketingová komunikace udržitelných značek módy na Instagramu
Author: Celuchová, Vendula
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mokrejšová, Veronika
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací udržitelných značek módy na Instagramu. Hlavním cílem práce je doporučit vhodný způsob komunikace na sociální síti Instagram pro udržitelné značky módy na českém trhu. Práce je rozdělena do čtyř kapitol, kdy první kapitola je věnována online marketingu a je zde poukázáno na důležitost sociálních sítí pro marketing firem se zaměřením na Instagram, na který se tato diplomová práce soustředí. Druhá kapitola je zaměřena na udržitelnou módu a je zde představen tzv. zelený spotřebitel nebo také český a americký trh s udržitelnou módou spolu s momentální situací a trendy na těchto trzích. Třetí kapitola představuje vztah marketingu firem a udržitelné módy, vymezuje pojmy „zelený marketing“ a tzv. greenwashing, věnuje se certifikátům udržitelné módy a v neposlední řadě je zde představen sekundární výzkum v podobě analýzy komunikace udržitelných značek na americkém a českém trhu, kde je poukázáno na aktuální trendy a způsoby komunikace vybraných amerických a českých značek udržitelné módy na Instagramu. Čtvrtá kapitola je věnována praktické části, konkrétně primárnímu kvantitativnímu výzkumu ve formě dotazníkového šetření mezi českými uživateli Instagramu sledujícími udržitelné značky módy. Na závěr je navržena vhodná komunikace pro české značky udržitelné módy.
Keywords: udržitelná móda; online marketing; Instagram; zelený marketing; marketingová komunikace; sociální sítě
Thesis title: Marketing communication of sustainable fashion brands on Instagram
Author: Celuchová, Vendula
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mokrejšová, Veronika
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the marketing communication of sustainable fashion brands on Instagram. The main goal of the thesis is to recommend a suitable method of communication on Instagram for sustainable fashion brands in the Czech market. The thesis is divided into four chapters, where the first chapter is devoted to online marketing, and the importance of social media for company marketing is pointed out, with a focus on Instagram. The second chapter focuses on sustainable fashion and introduces the so-called green consumer or the Czech and American markets for sustainable fashion together with the current situation and trends in these markets. The third chapter presents the relationship between marketing and sustainable fashion, defines the terms "green marketing" and so-called greenwashing, deals with sustainable fashion certificates, and last but not least, secondary research on the analysis of the communication of sustainable brands on the American and Czech markets is presented, where the current trends and methods of communication of selected American and Czech sustainable fashion brands on Instagram are pointed out. The fourth chapter is devoted to the practical part, namely primary quantitative research in the form of a questionnaire survey among Czech Instagram users who are following sustainable fashion brands. Finally, suitable communication for Czech sustainable fashion brands is proposed.
Keywords: social media; marketing communication; sustainable fashion; Instagram; green marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 12. 2021
Date of submission: 23. 1. 2023
Date of defense: 8. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79065/podrobnosti

Files for download

    Last update: