Language skills of primary and secondary school teachers in České Budějovice

Thesis title: Jazyková vybavenost učitelů ZŠ a SŠ v Českých Budějovicích
Author: Ševečková, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Polívková, Jana
Opponents: Bartošová Vrbová, Marta
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce bylo porovnat jazykovou vybavenost učitelů na základ-ních a středních školách v Českých Budějovicích. Teoretická část sumarizuje historii výuky cizích jazyků a jednotlivé metody, které lze ve výuce cizích jazyků použít. Dále je v teoretické části zahrnuto pregraduální a postgraduální vzdělá-vání učitelů cizích jazyků a rovněž management ve školách, tj. school a classro-om management. V praktické části jsou obsaženy výsledky kvantitativního vý-zkumu, který byl proveden na vybraných základních a středních školách v Českých Budějovicích. Na základě analýzy dat jsou v této části prezentovány výsledky dotazníkového šetření a jsou navrhována možná řešení. Závěr shrnuje dosažené výsledky a navrhuje témata k dalšímu zkoumání.
Keywords: kvalifikace učitelů; management ve školách; učitel cizích jazyků; metody výuky cizích jazyků; úroveň jazykových znalostí
Thesis title: Language skills of primary and secondary school teachers in České Budějovice
Author: Ševečková, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Polívková, Jana
Opponents: Bartošová Vrbová, Marta
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis was to compare the language skills of teachers in primary and secondary schools in České Budějovice. The theoretical part summarizes the history of foreign language teaching and the different methods that can be used in foreign language teaching. Furthermore, the theoretical part covers undergraduate and postgraduate education of foreign language teachers as well as management in schools, i.e. school and classroom management. The practical part contains the results of a quantitative research conducted in selected primary and secondary schools in České Budějovice. Based on the data analysis, the results of the questionnaire survey are presented in this part and possible solutions are proposed. The conclusion summarizes the results and suggests topics for further research.
Keywords: teacher of foreign languages; methods of teaching foreign languages; level of language proficiency; qualification of teachers; school management

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Social Sciences

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 4. 2022
Date of submission: 14. 4. 2023
Date of defense: 8. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80466/podrobnosti

Files for download

    Last update: