Consumer behavior of professional soldiers in the food market

Thesis title: Spotřební chování profesionálních vojáků na trhu s potravinami
Author: Řezanina, David
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Bartošová, Jitka
Opponents: Přibyl, Vladimír
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce pojednává o spotřebním chování profesionálních vojáků na trhu s potravinami. V teoretické části práce jsou uvedeny základní pilíře spotřebního chování, hodnocené dle modelů, faktorů či kupního rozhodovacího procesu. Cílem praktické části práce je provést kvalitativní a kvantitativní výzkum. Kvalitativní šetření je realizován pomocí polostrukturovaných individuálních rozhovorů. V kvantitativním výzkumu je použita technika dotazníkovým šetřením, a to ve formě jak elektronické, tak tištěné. V závěru práce bude provedeno hodnocení nákupního chování a statistické hodnocení vyslovených hypotéz a jejich věrohodnost v závislosti na parametrech získaných z dotazníků.
Keywords: profesionální vojáci; spotřební chování různých věkových kategorií; patriotismus vs. nákupní chování pracovníků ozbrojených složek; akceptace vyšší ceny potravin ve vztahu k lokálnosti produktu
Thesis title: Consumer behavior of professional soldiers in the food market
Author: Řezanina, David
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Bartošová, Jitka
Opponents: Přibyl, Vladimír
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the consumption behavior of professional soldiers in the food market. In the theoretical part of the thesis, the basic pillars of consumption behavior are presented and evaluated according to models, factors, or purchasing decision processes. The practical part of the thesis aims to conduct qualitative and quantita-tive research. The qualitative investigation is realized using semi-structured individ-ual interviews. The quantitative research employs the questionnaire survey tech-nique, both in electronic and hard copy form. At the end of the paper, an evaluation of the buying behavior and a statistical evaluation of the hypotheses expressed and their plausibility depending on the parameters obtained from the questionnaires will be carried out.
Keywords: consumption behavior of different age categories; patriotism vs. purchasing behavior of armed forces personnel; acceptance of higher food prices concerning product locality; professional soldiers

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 2. 2022
Date of submission: 21. 4. 2023
Date of defense: 20. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79594/podrobnosti

Files for download

    Last update: