Analysis of customer purchasing behavior in terms of sustainability when choosing a toothbrush

Thesis title: Analýza nákupného správania zákazníkov z hľadiska udržateľnosti pri výbere zubnej kefky
Author: Snitková, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Dvořák, Jiří
Opponents: Závodná, Lucie Sára
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá skúmaním miery ovplyvniteľnosti českých a slovenských spotrebiteľov fenoménom feminizácie udržateľného správania. Výskum je primárne zameraný na dopady fenoménu na vnímanie udržateľnosti spotrebiteľmi ako celku a na ich nákupné preferencie konkrétneho produktu. Ako vhodný produkt pre skúmanie preferencií spotrebiteľov bola zvolená zubná kefka. Jedná sa o gendrovo neutrálny produkt, ktorý spotrebúvajú obe pohlavia v rovnakej miere. Samotný výskum bol prevedený prostredníctvom dotazníkového šetrenia. Dáta získané z výskumu boli spracované vhodnými nástrojmi deskriptívnej štatistiky, konkrétne dvojvýberovým t-testom a Pearsonovým chí-kvadrát testom nezávislosti. Výskum poukázal na štatisticky významné odlišnosti pri vnímaní udržateľnosti medzi jednotlivými pohlaviami. Výskum taktiež poukázal na odlišnosti v preferenciách rozličných atribútov pri nákupe zubnej kefky, no tieto odchýlky sa neprejavili v samotnej spotrebe produktu, kde sa obe pohlavia prikláňajú skôr k užívaniu tradičnej plastovej zubnej kefky.
Keywords: Klimatická kríza ; Udržateľnosť ; Nákupné správanie ; Pohlavie ; Produkty osobnej hygieny ; Spotrebiteľ
Thesis title: Analýza nákupního chování zákazníků z hlediska udržitelnosti při výběru zubního kartáčku
Author: Snitková, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Dvořák, Jiří
Opponents: Závodná, Lucie Sára
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se zaobírá zkoumáním míry ovlivnitelnosti českých a slovenských spotřebitelů fenoménem feminizace udržitelného chování. Výskum je primárne zaměřen na dopady fenoménu na vnímání udržitelnosti spotřebitely jako celku a na jejich nákupní preference u konkrétního produktu. Jako vhodný produkt pro zkoumání preferencí spotřebitelů byl zvolen zubní kartáček. Jedná se o genderově neutrální produkt, který spotřebovávají obě pohlaví ve stejné míře. Samotný výzkum byl proveden prostřednictvím dotazníkového šetření. Data získaná z výzkumu byla zpracována vhodnými nástroji deskriptivní statistiky, konkrétně dvojvýběrovým t-testem a Pearsonovým chí-kvadrát testem nezávislosti. Výzkum poukázal na statisticky významné odlišnosti v preferencích rozličných atributů při nákupu zubního kartáčku, no tyto odchylky se neprojevily v samotné spotřebě produktu, kde se obě pohlaví přiklání spíše k používání tradičního plastového zubního kartáčku.
Keywords: Udržitelnost ; Spotřebitel ; Klimatická krize ; Produkty osobní hygieny; Nákupní chovaní ; Pohlaví
Thesis title: Analysis of customer purchasing behavior in terms of sustainability when choosing a toothbrush
Author: Snitková, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Dvořák, Jiří
Opponents: Závodná, Lucie Sára
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor's thesis examines the extent to which Czech and Slovak's consumers are influenced by the feminization of sustainable behavior phenomenon, with a primary focus on the impact on the perception of sustainability as a whole construct, and their purchasing behavior preferences for a specific product. A toothbrush was chosen as a suitable product for investigating consumer preferences. It is a gender-neutral product consumed by both sexes in the same frequency and quantity. The research itself was conducted through a questionnaire. The data obtained from the research were processed with appropriate tools of descriptive statistics, namely the two-sample t-test and Pearson's chi-square test of independence. The research proved that there were statistically significant differences in the perception of sustainability between individual genders. The research also pointed to differences in the preferences of various attributes when purchasing a toothbrush, nonetheless, none of these deviations were reflected in the use of the product itself, where both sexes are more inclined to use a traditional plastic toothbrush.
Keywords: Sustainability ; Climate crisis ; Personal hygiene products ; Purchasing behavior; Consumer ; Gender

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 9. 2022
Date of submission: 22. 4. 2023
Date of defense: 13. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81877/podrobnosti

Files for download

    Last update: