Space management: The Role of Spatial Factors in Customer Buying Behaviour

Thesis title: Space management: Role prostorových faktorů v nákupním chování zákazníků
Author: Hamerová, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šimůnková, Klára
Opponents: Šimůnek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem a rolí prostoru v nákupním chování spotřebitele. Klade si za cíl analyzovat roli prostorových faktorů kamenných prodejen v nákupním chování zákazníků a následně rozdělit tyto faktory dle vnímání ze strany zákazníka. Ve své teoretické části představuje zkoumaný fenomén prostorovosti v širších i v užších souvislostech, tedy v kontextu kamenné prodejny. Na základě literární rešerše prezentuje state of the art dané oblasti, včetně příkladů dosavadních výzkumů, a definuje výzkumné otázky. V praktické části představuje a obhajuje kvalitativní výzkumnou metodu, kterou reprezentují hloubkové rozhovory a pozorování. Dále prezentuje výsledky výzkumu, provádí jejich analýzu a interpretaci, zodpovídá výzkumné otázky a nabízí podněty k další diskusi.
Keywords: atmosféra; prostorové faktory; nákupní chování spotřebitele; kamenná prodejna; percepce
Thesis title: Space management: The Role of Spatial Factors in Customer Buying Behaviour
Author: Hamerová, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šimůnková, Klára
Opponents: Šimůnek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the influence and role of space in consumer buying behaviour. It aims to analyse the role of spatial factors of brick-and-mortar stores in consumer shopping behaviour and then to categorise these factors according to customer perception. In its theoretical part, it presents the phenomenon of spatiality in a broader and narrower context, i.e. in the context of the brick-and-mortar store. Based on a literature search, it presents the state of the art of the field, including examples of previous research, and defines the research questions. In the practical part, it introduces and defends the qualitative research method represented by in-depth interviews and observations. It also presents the research results, analyses and interprets them, answers the research questions and offers suggestions for further discussion.
Keywords: consumer purchasing behaviour; spatial factors; atmosphere; perception; brick-and-mortar store

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 2. 2022
Date of submission: 23. 4. 2023
Date of defense: 13. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79935/podrobnosti

Files for download

    Last update: