Factors influencing the effectiveness of content marketing on the LinkedIn social network in the B2B segment

Thesis title: Faktory ovlivňující efektivitu obsahového marketingu na sociální síti Linked-In v segmentu B2B
Author: Lukeš, Richard
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Šimůnková, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je identifikace faktorů obsahového marketingu, které pozitivně ovlivňují B2B obchodní aktivity na sociální síti LinkedIn. Na základě rešerše odborné literatury, byly stanoveny dva výzkumné předpoklady. První výzkumný předpoklad identifikoval čtyři faktory obsahového marketingu, jako faktory pozitivně ovlivňující prodejní potenciál textových příspěvků na LinkedInu. Jedná se o následující faktory: praktická využitelnost, relevance, přesvědčivost, aktuálnost. Druhý výzkumný předpoklad uvádí, že obchodnímu potenciálu prospívá, pokud si obchodník stanoví cíl práce na LinkedInu komplexněji, než „pouze“ prodat. Výzkum byl realizován kvalitativní metodou. Nejprve byly provedeny rozhovory s deseti obchodníky, kteří mají zkušenosti s obchodními aktivitami na LinkedInu. Následně byly pomocí obsahové analýzy identifikovány cíle a faktory, které obchodníkům pomáhají dosahovat reálných obchodů. Faktory, které byly nejčastěji zmiňovány obchodníky disponující-mi nejvyšším SSI skóre, byly identifikovány jako faktory s nejsilnějším obchodním potenciálem. Identifikované faktory se do značné míry shodovaly s prvním výzkumným předpokladem, jehož platnost byla tímto výzkumem potvrzena. Výzkum rovněž dospěl k závěru, že obchodnímu potenciálu prospívá cíl nikoli komplexní, ale zúžený, zaměřený na prodej. Druhý výzkumný předpoklad tedy potvrzen nebyl.
Keywords: LinkedIn; faktory; obsahový marketing; B2B segment; prodej
Thesis title: Factors influencing the effectiveness of content marketing on the LinkedIn social network in the B2B segment
Author: Lukeš, Richard
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Šimůnková, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of this thesis is the identification of content marketing factors that positively influence B2B business activities on the LinkedIn social network. On the basis of a search of professional literature, two research assumptions were established. The first research hypothesis identified four factors of content marketing as factors positively affecting the sales potential of text posts on LinkedIn. These are the following factors: practical usability, relevance, persuasiveness, topicality. The second research assumption states that sales potential benefits if the marketer sets a goal of working on LinkedIn more comprehensively than "just" selling. The research was carried out using a qualitative method. First, interviews were conducted with ten business people who have experience in business activities on LinkedIn. Subsequently, with the help of content analysis, goals and factors that help traders achieve real deals were identified. Factors that were most frequently mentioned by traders with the highest SSI scores were identified as factors with the strongest trading potential. The identified factors largely coincided with the first research assumption, the validity of which was confirmed by this research. The research also concluded that business potential benefits from a narrow, sales-focused goal rather than a comprehensive one. The second research assumption was therefore not confirmed.
Keywords: LinkedIn; sales; factors; content marketing; B2B segment

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 9. 2022
Date of submission: 23. 4. 2023
Date of defense: 13. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81480/podrobnosti

Files for download

    Last update: