LGBT imagery in advertising and their perception by consumers

Thesis title: LGBT motivy v reklamě a jejich vnímání spotřebiteli
Author: Liebezeitová, Monika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je analyzovat, zda LGBT motivy v reklamě ovlivňují spotřebitelské chování LGBT a nonLGBT spotřebitelů, a jestli mohou ovlivnit vztah spotřebitele k dané značce. LGBT spotřebitelé jsou v posledních studií považovány za ty, kteří vykazují vyšší brand management, avšak zobrazení této tématiky je v dnešní době stále riskantní kvůli předsudkům společnosti.
Keywords: LGBT; brand management; kupní síla; sexuální orientace; spotřebitelské chování
Thesis title: LGBT imagery in advertising and their perception by consumers
Author: Liebezeitová, Monika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to analyze whether LGBT motives in advertising influence the consumer behavior of LGBT and non-LGBT consumers, and whether they can affect the consumer's relationship to the brand. LGBT consumers are considered to show higher brand management in recent studies, but the depiction of this topic is still risky today due to society's prejudices.
Keywords: LGBT; consumer behavior; brand management; sexual orientation

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 10. 2021
Date of submission: 23. 4. 2023
Date of defense: 14. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78126/podrobnosti

Files for download

    Last update: