Reasons for using self-tracking apps and users' willingness to pay for them

Thesis title: Důvody využívání self-trackingových aplikací a ochota uživatelů za ně zaplatit
Author: Malý, Vojtěch
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šimůnková, Klára
Opponents: Bažantová, Simona
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce je čtenářům přiblížit trend self-tracking a aplikace s ním spjaté. Práce se zabývá fenoménem self-tracking, aplikacemi s ním spojované a ochotou uživatelů platit za tyto aplikace. Teoretická část se zabývá převážně aplikace-mi, které jsou zpoplatněné, z důvodu zkoumání ochoty uživatelů si je předplácet. Jsou zde ale představeny i bezplatné verze aplikací, které je možné si předplácet. V práci je nastíněn i vliv self-trackingu na chování uživatelů. Metodou sběru dat práce je online dotazník, který přiblíží ochotu uživatelů platit za aplikace nebo např. účely proč uživa-telé self-trackingové aplikace a zařízení využívají. V teoretické části jsou představeny nejpoužívanější self-trackingová zařízení, aplikace a trendy. Součástí práce je také dis-kuse, kde autor okomentuje výsledky ze svého výzkumu, dále je rozvine a prováže s literární rešerší.
Keywords: Self-tracking; Kvantifikované self; Spotřební chování; Aplikace
Thesis title: Reasons for using self-tracking apps and users' willingness to pay for them
Author: Malý, Vojtěch
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šimůnková, Klára
Opponents: Bažantová, Simona
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of this bachelor thesis is to introduce the readers to the trend of self-tracking and the applications related to it. The thesis deals with the phenomenon of self-tracking, the applications associated with it and the willingness of users to pay for these applications. The theoretical part deals mainly with applications that are chargeable, in order to investigate the willingness of users to subscribe to them. However, free versions of apps that can be subscribed to are also presented. The paper also outlines the impact of self-tracking on user behaviour. The data collection method of the thesis is an online questionnaire, which gives an insight into users' willingness to pay for apps or e.g. the purposes why users use self-tracking apps and devices. In the theoretical part, the most used self-tracking devices, applications and trends are introduced. The thesis also includes a discussion where the author comments on the results from his research, further elaborates on them and links them with a literature search.
Keywords: Quantified self; Consumer behavior; Applications; Self-tracking

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 3. 2021
Date of submission: 23. 4. 2023
Date of defense: 21. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/76689/podrobnosti

Files for download

    Last update: