Communication of Kotex brand

Thesis title: Komunikácia značky Kotex
Author: Tichá, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: -
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto diplomovej práce je realizácia komplexnej analýzy komunikačnej stratégie značky Kotex z roku 2003, kedy prebehol jej celkový relaunch. Na základe zistených informácií vyhodnotiť efektívnosť zvolených komunikačných prostriedkov pri dosahovaní marketingových cieľov v danom období. Diplomová práca by mala potvrdiť vhodnosť komunikačného mixu pre danú značku v tržnom prostredí dámskej hygieny s ohľadom na rozpočtové obmedzenia a špecifiká cieľovej skupiny. Praktickým prínosom práce je jednak posúdenie vhodnosti použitej komunikačnej stratégie a následne navrhnutie ďalších možných aktivít doporučených k realizácii za limitujúcich podmienok daných ako korporátnymi pravidlami, tak tržnými špecifikami.
Keywords: Médiá; Komunikačné zdelenie; Cieľová skupina; Komerčné komunikácie; Marketingová komunikácia; Kimberly-Clark; Kotex; Marketingový mix; Komunikačné ciele; Efektívnosť komunikácie
Thesis title: Komunikace značky Kotex
Author: Tichá, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: -
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je provedení komplexní analýzy komunikační strategie značky Kotex z roku 2003, kdy proběhl její celkový relaunch. Na základě zjištěných informací vyhodnotit efektivnost zvolených komunikačních prostředků při dosahování marketingových cílů v daném období. Diplomová práce by měla potvrdit vhodnost komunikačního mixu pro danou značku v tržním prostředí dámské hygieny s ohledem na rozpočtové omezení a specifika cílové skupiny. Praktickým přínosem práce je jednak posouzení vhodnosti použité komunikační strategie a následně navrhnutí dalších možných aktivit doporučených k realizaci za imitujících podmínek daných jednak korporátními pravidly a tržními specifiky.
Keywords: Marketingový mix; Kimberly-Clark; Efektivnost komunikace; Média; Komunikační zdělení; Cílová skupina; Komunikační cíle; Komerční komunikace; Marketingová komunikace; Kotex
Thesis title: Communication of Kotex brand
Author: Tichá, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: -
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The objective of my diploma thesis is a complex analysis of communication strategy of Kotex brand, which was introduced in 2003, after a general relaunch. According to gained information I evaluate effectiveness of the selected communication tools by achieving marketing goals over a specified period of time. This thesis should confirm the suitability of the marketing mix applied for KOTEX brand in specific environment of feminine hygiene market considering the limited budget and target audience specification. Practical contribution of this thesis is passing judgment on suitability of selected communication strategy and also recommendation of another new as well as a recommendation of new and proper activities which would be possible to bring to life.
Keywords: Communication objectives; Kotex; Commercial communication; Marketing communication; Target audience; Marketing mix; Kimberly-Clark; Communication effectiveness; Media; Communication message

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 12. 2007
Date of submission: 15. 6. 2008
Date of defense: 9. 9. 2008
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/13916/podrobnosti

Files for download

    Last update: