Communication strategy of ZOO Dvůr Králové a.s. with an emphasis on social media

Thesis title: Komunikační strategie ZOO Dvůr Králové a.s. se zaměřením na sociální média
Author: Fejková, Adéla
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Volfová, Jitka
Opponents: Knapp, Viktor
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je zjistit vnímání marketingové komunikace ZOO Dvůr Králové a. s. se zaměřením na sociální média, a na základě faktorů ovlivňujících rozhodnutí navštívit ZOO a analýzy komunikační strategie formulovat pro firmu doporučení. Dílčím cílem práce je srovnání komunikační strategie ZOO Dvůr Králové a. s. na sociálních sítích s vybranými českými i zahraničními zoologickými zahradami. Práce se dělí na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části se práce zabývá charakteristikou marketingové komunikace a internetového marketingu z dostupných sekundárních zdrojů. O tyto poznatky se opírá praktická část a jsou potřebné pro naplnění cíle práce. V praktické části je představena zkoumaná společnost, její konkurence a best practices zahraničních společností. Také je realizován kvantitativní výzkum v podobě dotazníkového šetření a SWOT analýza společnosti. V závěru práce jsou formulovány návrhy a doporučení vedoucí k efektivnější komunikační strategii společnosti na sociálních médiích.
Keywords: sociální sítě; Instagram; marketingová komunikace; Safari Park Dvůr Králové; Facebook; zoologická zahrada
Thesis title: Communication strategy of ZOO Dvůr Králové a.s. with an emphasis on social media
Author: Fejková, Adéla
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Volfová, Jitka
Opponents: Knapp, Viktor
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to examine the perception of the marketing communication of ZOO Dvůr Králové a. s. on social media and based on the factors influencing the decision to visit the ZOO and the analysis of the communication strategy formulate recommendations for the company. The partial aim of the bachelor thesis is to compare the communication strategy of ZOO Dvůr Králové a. s. on social media with selected Czech and foreign zoos. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part of the thesis discusses the features of knowledge pertaining to marketing communication and internet marketing from available secondary sources. These findings are necessary for practical part and to fulfill the aim of the thesis. The practical part introduces selected company and its competition. Also, the best practices of foreign companies are presented. Furthermore, quantitative research in the form of a questionnaire survey and SWOT analysis of the company are conducted. At the end of the thesis, proposals and recommendations leading to a more effective communication strategy for the company on social media are formulated.
Keywords: marketing communication; social media; Instagram; zoos; Facebook; Safari Park Dvůr Králové

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 6. 2022
Date of submission: 24. 4. 2023
Date of defense: 31. 5. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80834/podrobnosti

Files for download

    Last update: