Entry of the educational company Controller Institut s.r.o. into the foreign market

Thesis title: Vstup vzdělávací firmy Controller Institut, s.r.o. na zahraniční trh
Author: Profotová, Martina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kubálek, Tomáš
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vstupem vzdělávací firmy Controller Institut s.r.o. na zahraniční trh. Za účelem této internacionalizace uvedla společnost na trh novou obchodní značku s názvem Expertim, která tvoří webovou globální platformu určenou k nabídce odborného obsahu v oblasti controllingu a financí. Tato práce představuje popis vzniku samotné značky Expertim, celkovou strategii společnosti a její strategii vstupu na zahraniční trh. Součástí je také marketingová strategie, která se zaměřuje především na digitální marketing pro profesní síť LinkedIn. Hlavním cílem této bakalářské práce je poskytnout poznatky o nejvhodnějším postupu pro úspěšný vstup značky Expertim na zahraniční trh s přihlédnutím ke všem rozhodujícím faktorům.
Keywords: Strategie společnosti; Strategie vstupu na zahraniční trh; Podnikatelská plán; Obchodní značka; Business model; Marketingová strategie; SWOT analýza
Thesis title: Entry of the educational company Controller Institut s.r.o. into the foreign market
Author: Profotová, Martina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubálek, Tomáš
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the entry of the educational company Controller Institut s.r.o. into the foreign market. To achieve this internationalization, the company launched a new brand called Expertim, a global web platform designed to offer professional content in controlling and finance. This thesis aims to describe the creation of the Expertim brand itself, the company's overall strategy, and its strategy for entering the foreign market. Also included is a marketing strategy that focuses primarily on digital marketing for the professional network LinkedIn. The main objective of this bachelor thesis is to provide insights on the most appropriate course of action for the successful entry of the Expertim brand into the foreign market while considering all the decisive factors.
Keywords: Brand; Company strategy; Foreign market entry strategy; Business plan; Marketing strategy; SWOT analysis; Business model

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 6. 2022
Date of submission: 25. 4. 2023
Date of defense: 1. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81002/podrobnosti

Files for download

    Last update: