The impact of corporate social responsibility on company´s customers

Thesis title: Vliv společenské odpovědnosti na zákazníky firmy
Author: Šánová, Eliška
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Křenková, Eva
Opponents: Černá, Iveta
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analyzovat, jaký vliv mají jednotlivé CSR aktivity vybrané společnosti na její zákazníky. Dále práce hodnotí, jakou váhu přikládají zákazníci jednotlivým aktivitám a jak by měla komunikace těchto aktivit probíhat. V teoretické části se práce zabývá konceptem CSR a jeho definicí, stejně jako způsobem, jakým by měla být tako problematika komunikována se zákazníky. Pozornost je také věnována nákupnímu chování spotřebitelů. Praktická část rozebírá CSR aktivity vybrané společnosti a její konkurenci. Součástí praktické části je rozhovor vedený s vybranou společností a vlastní výzkum autorky. Výstupem práce je návrh pro společnost v oblasti odpovědných aktivit a způsobu jejich komunikace.
Keywords: CSR komunikace; Stakeholdeři ; CSR aktivity; Spotřebitelské vnímání ; Společenská odpovědnost firem; Spotřebitelé
Thesis title: The impact of corporate social responsibility on company´s customers
Author: Šánová, Eliška
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Křenková, Eva
Opponents: Černá, Iveta
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis aims to analyze the impact of the CSR activities of the selected company on its customers. Furthermore, the thesis assesses the importance customers attach to individual activities and how these activities should be communicated. The theoretical part of the thesis deals with the concept of CSR and its definition, as well as how such issues should be communicated to customers. Attention is also paid to consumer purchasing behavior. The practical part analyses the selected company's CSR activities and competitors. The practical part includes an interview with the selected company and the author's research. The output of the thesis is a proposal for the company in the field of responsible activities and the way of their communication.
Keywords: Corporate social responsibility; Stakeholders; CSR activities; Consumer perception; Consumers; CSR communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 5. 2022
Date of submission: 26. 4. 2023
Date of defense: 6. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80644/podrobnosti

Files for download

    Last update: