Perception of the Prague University of Economics and Business (VŠE) brand among applicants and students

Thesis title: Vnímání značky VŠE mezi uchazeči a studenty
Author: Hronová, Eliška
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zjistit, jak je Vysoká škola ekonomická v Praze vnímaná uchazeči a studenty a následně navrhnout doporučení pro VŠE v Praze v oblasti řízení značky a komunikace. Teoretická část je věnována vysvětlení funkce a hodnoty značky, povědomí o značce, identity a image značky. Dále je vysvětlen brand positioning, body shody a odlišnosti značky, řízení značky a specifika řízení značek vysokých škol a také je popsána percepční mapa. Druhá kapitola je zaměřena přímo na VŠE v Praze. Jsou v ní představeny vize a mise školy a také identita Vysoké školy ekonomické v Praze. Ve třetí kapitole je stručně popsán trh vysokých škol v ČR, a tedy potenciální konkurenti Vysoké školy ekonomické v Praze. V kapitole čtvrté je popsán výzkumný proces od přípravné až po realizační fázi. Jsou v ní definovány výzkumné otázky, hypotézy výzkumu, plán výzkumu, velikost souboru, metoda sběru dat, struktura souboru a je také znázorněn časový harmonogram výzkumného procesu. Jednou z nejdůležitějších kapitol je kapitola pátá, ve které jsou shrnuty zjištění z výzkumného šetření. Kapitola šestá formuluje doporučení pro Vysokou školu ekonomickou v Praze, která byla navrhnuta na základě realizovaného výzkumu.
Keywords: vnímání značek; Vysoká škola ekonomická v Praze; VŠE; řízení značek
Thesis title: Perception of the Prague University of Economics and Business (VŠE) brand among applicants and students
Author: Hronová, Eliška
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis aims to find out how the Prague University of Economics and Business is perceived by applicants and students and then to propose recommendations for the VŠE in the area of brand management and communication. The theoretical part is devoted to explaining the function and value of the brand, brand awareness, brand identity and brand image. Furthermore, brand positioning, points of parity and points of difference, brand management and specifics of brand management of universities are explained and the perception map is described. The second chapter focuses specifically on the Prague University of Economics and Business. It presents the vision and mission of the university as well as the identity of the Prague University of Economics and Business. The third chapter briefly describes the market of universities in the Czech Republic and therefore the potential competition of the VŠE. Chapter Four describes the research process from the preparation to the implementation phase. It defines the research questions, research hypotheses, research design, sample size, data collection method, and sample structure and also shows the timeline of the research process. One of the most important chapters is Chapter Five, which summarizes the findings of the research investigation. Chapter Six formulates the recommendations for the Prague University of Economics and Business that have been suggested based on the research conducted.
Keywords: Brand management; VŠE; Brand perception; Prague University of Economics and Business

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2022
Date of submission: 27. 4. 2023
Date of defense: 7. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81702/podrobnosti

Files for download

    Last update: