Marketing strategy of the company Mybelka, s.r.o. and a proposal for its improvement

Thesis title: Marketingová strategie společnosti Mybelka, s.r.o. a návrh na její zlepšení
Author: Köszegi, Nela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce je zhodnotit a analyzovat současnou marketingovou strategii Mybelka navrhnout její zlepšení. První část je věnována základní definici marketingu a novým trendů v této oblasti. Praktická část analyzuje současně uplatňovanou marketingovou strategii pomocí SWOT analýzy, porovnání s konkurencí a rozboru marketingového mixu. Součástí praktické části je vlastní dotazníkové šetření zaměřené na vnímání značky Mybelka a účinnost její současné marketingové strategie. Na závěr jsou na základě analýzy marketingové strategie a vlastního průzkumu uvedena doporučení ke zlepšení.
Keywords: Marketingová strategie; Marketing; Marketingový mix; SWOT analýza
Thesis title: Marketing strategy of the company Mybelka, s.r.o. and a proposal for its improvement
Author: Köszegi, Nela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of this bachelor thesis is to evaluate and analyze the current marketing strategy of the company Mybelka and to propose its improvement. The first part defines the basic concepts of marketing and new trends in this field. The practical part analyses the currently applied marketing strategy by means of SWOT analysis, comparison with competitors and marketing mix analysis. The practical part includes a questionnaire survey focused on the perception of the Mybelka brand and the effectiveness of its current marketing strategy. Finally, recommendations for improvement are proposed based on the conducted analysis of the marketing strategy and the survey.
Keywords: Marketing mix; Marketing; Marketing strategy; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 9. 2022
Date of submission: 27. 4. 2023
Date of defense: 7. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81521/podrobnosti

Files for download

    Last update: