Evaluation of the career website and determination of proposals for optimization

Thesis title: Zhodnocení kariérního webu a stanovení návrhů pro jeho optimalizaci
Author: Čermáková, Natálie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Sýkora, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce zkoumá kariérní webovou stránku Vyrostlijsme společnosti KPMG Česká republika, která slouží jako základní zdroj informací pro potenciální uchazeče o práci a je součástí employer branding aktivit společnosti. Analýza webu se skládá ze třech dimenzí: 1. analýzy chování uživatelů založené na využití dat z Google Search Console a Google Analytics jako je akvizice a chování, 2. analýzy search engine optimization – zaměřující se na on-page analýzu a využitelnost oborových klíčových slov s využitím nástrojů Google PageSpeed Insight a Marketing Miner, 3. obsahové analýzy na základě preferencí cílové skupiny zjištěných formou hloubkových rozhovorů. Cílem je provedení komplexní analýzy webu Vyrostlijsme a na základě výstupů předání konkrétních návrhů pro optimalizaci.
Keywords: Employer branding; webová analytika; chování uživatelů; SEO; Google Analytics; webová návštěvnost
Thesis title: Evaluation of the career website and determination of proposals for optimization
Author: Čermáková, Natálie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Sýkora, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis examines the career website of KPMG Czech Republic called Vyrostlijsme, which serves as a primary source of information for potential job seekers and is a part of the company's employer branding activities. The website analysis consists of three dimensions: 1. User behavior analysis based on data from Google Search Console and Google Analytics such as acquisition and behavior, 2. search engine optimization analysis focusing on on-page analysis and the usability of industry-related keywords using tools Google PageSpeed Insight and Marketing Miner, 3. content analysis based on the preferences of the target audience identified through in-depth interviews. The goal is to conduct a comprehensive analysis of the Vyrostlijsme website and based on the outputs provide specific suggestions and recommendations for optimization.
Keywords: Employer branding; web analytics; website traffic; user behavior; SEO; Google Analytics

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 7. 2022
Date of submission: 27. 4. 2023
Date of defense: 7. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81177/podrobnosti

Files for download

    Last update: