Web3 strategy for automotive brand

Thesis title: Web3 strategy for automotive brand
Author: Pluhařová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Jedlinský, Jakub
Opponents: Šaroch, Stanislav
Thesis language: English
Abstract:
This master’s thesis focuses on Web3 strategy for automotive brand, specifically Škoda Auto. The first part of the research aims to understand and explain the concept of Web3 and related technology such as blockchain, NFTs, and Metaverse. The second part analyzes the development and current status of the Web3 industry including trends, opportunities, threats, and case study analyses of selected brands and their approach to Web3. The third part explores the corporate and brand strategy of Škoda Auto as well as existing Web3 activities. The final part fulfills the goal of this thesis which is the creation of the Škoda Web3 strategy. The proposal includes an NFT collection and Metaverse experiences that are tailored to identified target audiences and fit the existing Škoda strategy.
Keywords: Web3; Blockchain; NFT; Metaverse; Škoda Auto; customer experience
Thesis title: Web3 strategie pro automobilovou značku
Author: Pluhařová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Jedlinský, Jakub
Opponents: Šaroch, Stanislav
Thesis language: English
Abstract:
Tato diplomová práce se soustředí na Web3 strategii automobilové značky, konkrétně Škody Auto. První část práce cílí na pochopení konceptu Web3 a souvisejících technologií, jako například blockchain, NFT a Metaverse. Druhá část analyzuje vývoj a současný stav Web3 odvětví, konkrétně trendy, příležitosti a hrozby. Tato část zároveň obsahuje také případové studie vybraných společností a jejich přístupy k Web3. Třetí část zkoumá korporátní a brand strategii Škody Auto a také již existující Web3 aktivity společnosti. Závěrečná část naplňuje cíl práce, kterým je formulace Škoda Web3 strategie. Návrh strategie obsahuje mimo jiné NFT kolekci a Metaverse aktivity, které jsou přizpůsobeny identifikovaných cílovým skupinám a zároveň přispívají k celkové strategii Škody Auto.
Keywords: Web3; blockchain; NFT; Metaverse; Škoda Auto; zákaznický zážitek

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Economic Relations

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 7. 2022
Date of submission: 27. 4. 2023
Date of defense: 30. 5. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81036/podrobnosti

Files for download

    Last update: