CeraVe marketing strategy on the Czech market, suggestions for improvement

Thesis title: Marketingová strategie značky Cerave na českém trhu, návrhy na zlepšení
Author: Rojíková, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Valdová , Viktorie
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na marketingovou strategii značky CeraVe na českém trhu dermokosmetiky. Trh s dermokosmetikou dlouhodobě dynamicky rostoucí kategorie a to především díky rostoucímu zájmu spotřebitelů o zdraví pokožky. Cílem práce je zhodnotit marketingovou strategii značky na českém trhu a navrhnout její zlepšení. Hodnocení a následné doporučení jsou navrhována na základě analýz trhu, konkurence a segmentačního procesu dle dat MML-TGI. První část práce se zaměřuje na téma brand managementu na trhu dermokosmetiky, aktuální situaci na světovém, evropském a českém trhu a také na aktuální trendy na trhu. Druhá část se věnuje již značce CeraVe, jejím konkurentům a segmentačnímu procesu. V závěru práce jsou uvedena doporučení, jak oslovit vybrané segmenty odkryté segmentačním procesem a také jsou shrnuty hlavní doporučení, která by bylo vhodné doplnit do současné strategie.
Keywords: marketingová strategie; dermokosmetika; segmentace
Thesis title: CeraVe marketing strategy on the Czech market, suggestions for improvement
Author: Rojíková, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Valdová , Viktorie
Thesis language: Česky
Abstract:
The main focus of this master thesis is the marketing strategy of the CeraVe brand on the Czech dermocosmetics market. The dermocosmetics market has been a dynamically growing category for a long time, mainly due to the growing consumer interest in skin health. This thesis aims to evaluate the brand's marketing strategy in the Czech market and suggest improvements. The evaluation and subsequent recommendations are proposed on the basis of market analysis, competition, and segmentation process according to MML-TGI data. The first part of the thesis focuses on brand management on the dermocosmetics market, the current situation on the global, European, and Czech markets, and also on current market trends. The second part focuses on the CeraVe brand, its competitors, and the segmentation process. The thesis concludes with recommendations on how to reach the selected segments uncovered by the segmentation process and also summarizes the main recommendations that could be added to the current strategy.
Keywords: dermocosmetics; market segmentation; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 6. 2022
Date of submission: 27. 4. 2023
Date of defense: 6. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80873/podrobnosti

Files for download

    Last update: