Strategy of a selected foreign company for entering the European market

Thesis title: Strategie vybrané zahraniční firmy při vstupu na evropský trh
Author: Turek, Patrik
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Křenková, Eva
Opponents: Procházka, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá jednu z problematik vstupů na zahraniční trhy. Jejím cílem je navrhnout vybrané americké společnosti taková opatření, která povedou ke snížení jejich nákladů na jednotku prodaného kusu zboží na území Evropské unie. Pro tyto účely jsou v první části práci popsány důvody, které motivují firmy k jejich internalizaci, varianty způsobů pronikání na zahraniční trhy a možnosti optimalizací nákladů s těmito operacemi spjatými. Dále je v této práci představená vybraná firma společně s její současnou strategií expanze do Evropy, které následující části navrhují optimalizační zdokonalení a porovnávají jejich dopad se současnou situací.
Keywords: internacionalizace; náklady; prostředník; expanze; optimalizace; obchod; export; přeprava
Thesis title: Strategy of a selected foreign company for entering the European market
Author: Turek, Patrik
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Křenková, Eva
Opponents: Procházka, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis examines one of the issues of foreign market entry. Its aim is to propose to a selected American company measures that will lead to a reduction of their costs per unit of good sold in the European Union. To this end, the first part of the thesis describes the reasons that motivate firms to internalize, the variations of ways of penetrating foreign markets, and the possibilities of optimizing the costs associated with these operations. Next, this thesis presents the selected firm together with its current strategy of expansion into Europe, for which the following sections propose optimization improvements and compare their impact with the current situation.
Keywords: internalization; costs; intermediary; expansion; optimization; trade; export; transport

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 3. 2022
Date of submission: 27. 4. 2023
Date of defense: 6. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80342/podrobnosti

Files for download

    Last update: