City branding of Beijing and Shanghai: Brand associations among stakeholders

Thesis title: City branding of Beijing and Shanghai: Brand associations among stakeholders
Author: Yu, Dingyi
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: San José Iglesias, Rafael
Opponents: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Thesis language: English
Abstract:
This thesis explored the city brand image and associations, positioning, strategies, and the main challenges faced by city brand managers in Beijing and Shanghai. This qualitative research used in-depth interviews to collect data from the participants. The thesis findings indicated that different stakeholders may establish different brand associations for a city according to its attributes and its unique experience or interest needs. These associations can be positive or negative. While positive city brand associations can bring significant benefits to a city, negative brand associations may have the opposite effect and damage a city's reputation. This thesis has significant implications for the city branding strategies of Shanghai and Beijing and provides insights for city brand practitioners and policy makers, highlighting the key role of stakeholders in building and maintaining successful city brands.
Keywords: City Branding; Brand Association; Beijing; Shanghai; Multiple stakeholders
Thesis title: City branding of Beijing and Shanghai: Brand associations among stakeholders
Author: Yu, Dingyi
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: San José Iglesias, Rafael
Opponents: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Thesis language: English
Abstract:
Tato diplomová práce zkoumala image a asociace značky města, umístění, strategie a hlavní výzvy, kterým čelí manažeři městských značek v Pekingu a Šanghaji. Tento kvalitativní výzkum využíval hloubkové rozhovory ke sběru dat od účastníků. Závěry práce naznačují, že různé zúčastněné strany mohou vytvořit různé asociace značek pro město podle jeho atributů a jeho jedinečných zkušeností nebo potřeb zájmů. Tyto asociace mohou být pozitivní nebo negativní. Zatímco pozitivní asociace městských značek mohou městu přinést významné výhody, negativní asociace se značkami mohou mít opačný účinek a poškodit pověst města. Tato práce má významné důsledky pro strategie značení města v Šanghaji a Pekingu. Podívejte se prosím na abstrakt v anglické verzi.
Keywords: City Branding; Brand Association; Beijing; Shanghai; Multiple stakeholders

Information about study

Study programme: International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 9. 2022
Date of submission: 28. 4. 2023
Date of defense: 31. 5. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81894/podrobnosti

Files for download

    Last update: