Rebranding of a corporate division after an acquisition

Thesis title: Rebranding of a corporate division after an acquisition
Author: Urbanová, Klára
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: San José Iglesias, Rafael
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: English
Abstract:
This thesis aims to analyse the creation of a new brand image and the development of appropriate brand communication for a new rebranded division. In this thesis, qualitative mixed methods will be used consisting of (i) a content analysis of marketing communications and (ii) a thematic analysis of an in-depth interview. The research findings will provide a better understanding of (i) the creation and transformation of key brand elements, (ii) communication of the rebranding to different stakeholders, and (iii) choosing the proper rebranding strategy for the rebranding process of a division undergoing an acquisition. Before starting a rebranding process, it is crucial to establish a proper strategy and focus on both external and internal communication in order to keep all stakeholders' trust. This study investigates the recent rebranding process of Olympus Corporation's division acquired by an investment firm Bain Capital and examines the most important changes on key brand elements and the selection of a proper rebranding strategy considering internal and external stakeholders.
Keywords: corporate branding; corporate division; international corporation; B2B; cobranding; acquisition; brand elements; brand image; marketing communication; rebranding
Thesis title: Rebranding korporátní divize po akvizici
Author: Urbanová, Klára
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: San José Iglesias, Rafael
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této práce je analyzovat vytvoření nové image značky a vývoj vhodné komunikace značky pro novou rebrandovanou divizi. V této práci budou použity kvalitativní smíšené metody sestávající z (i) obsahové analýzy marketingové komunikace a (ii) tematické analýzy hloubkového rozhovoru. Výsledky výzkumu umožní lépe porozumět (i) tvorbě a transformaci klíčových prvků značky, (ii) komunikaci rebrandingu směrem k různým stakeholderům a (iii) volbě vhodné strategie rebrandingu pro proces rebrandingu divize procházející akvizicí. Před zahájením rebrandingu je nezbytné stanovit správnou strategii a zaměřit se na externí i interní komunikaci, pro udržení důvěry všech stakeholderů. Tato bakalářská práce se zabývá nedávným procesem rebrandingu divize společnosti Olympus Corporation, kterou převzala investiční společnost Bain Capital, a zkoumá nejdůležitější změny klíčových prvků značky a výběr vhodné strategie rebrandingu s ohledem na interní a externí stakeholdery.
Keywords: rebranding; prvky značky; image značky; korporátní divize; mezinárodní korporace; B2B; cobranding; akvizice; korporátní branding; marketingová komunikace

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 9. 2022
Date of submission: 28. 4. 2023
Date of defense: 31. 5. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81891/podrobnosti

Files for download

    Last update: