Growth strategy of S-ABROAD company

Thesis title: Growth strategy of S-ABROAD company
Author: Khamidullin, Ramil
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Semenenko, Vadim
Opponents: Zezula, Jakub
Thesis language: English
Abstract:
Studying business has been important for a long time, researchers try to figure out the ways of conducting business to make it profitable and scalable. Nevertheless, nowadays a large proportion of businesses close because they do not achieve profitability. On the other hand, profitable businesses often cannot continue growing as their business models are not scalable. They do not understand the ways of expanding and continue working with the same number of clients and work. In this paper the main focus will be paid to the importance of business strategy for new businesses and the scaling strategies that should be developed to grow existing business. As the majority of companies have similar problems, finding patterns in mistakes in developing strategies will be useful for future projects. Moreover, in this paper will be considered an example of S- abroad company. It is a young company based in Kazakhstan that provides services to future students in obtaining education abroad. Growing opportunities and future development for S- abroad company will be figured out.
Keywords: Business strategy; Strategic developing; Scaling model; Growing business; Expansion strategy
Thesis title: Strategie růstu společnosti S-ABROAD
Author: Khamidullin, Ramil
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Semenenko, Vadim
Opponents: Zezula, Jakub
Thesis language: English
Abstract:
Studium obchodu bylo důležité už dlouhou dobu, výzkumníci se snaží najít způsoby, jak vést podnikání tak, aby bylo ziskové a škálovatelné. Nicméně v dnešní době velké procento podniků končí, protože nedosáhnou ziskovosti. Na druhé straně ziskové podniky často nemohou nadále růst, protože jejich obchodní modely nejsou škálovatelné. Nedočítají se způsobů rozšiřování a pokračují v práci se stejným počtem klientů a pracovníků. V této práci se bude hlavně zaměřovat na důležitost obchodní strategie pro nové podniky a na škálovací strategie, které by měly být vyvinuty k růstu stávajících podniků. Jelikož většina společností má podobné problémy, hledání vzorců v chybách při vývoji strategií bude užitečné pro budoucí projekty. Kromě toho bude v této práci zvažován příklad společnosti S-abroad. Je to mladá společnost se sídlem v Kazachstánu, která poskytuje služby budoucím studentům při získávání vzdělání v zahraničí. Budou hledány příležitosti k růstu a budoucímu rozvoji společnosti S-abroad.
Keywords: Obchodní strategie; Škálovací model; Strategicky rozvoj; Strategie expanze; Rostoucí podnikání

Information about study

Study programme: International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 9. 2022
Date of submission: 28. 4. 2023
Date of defense: 30. 5. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81859/podrobnosti

Files for download

    Last update: