Feasibility of the business plan in the field of aircraft engine sales

Thesis title: Realizovatelnost business plánu v oblasti prodeje leteckých motorů
Author: Princová, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Bláha, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mé bakalářské práce bylo vypracovat business plán, který nám poskytne všechny důležité informace k rozhodnutí, zda se se zákazníkem vyplatí obchodovat. Bakalářská práce se skládá ze tří částí, teoretické a praktické a vyhodnocení. V teoretické části části popisuji B2B prostředí a business plán, jeho druhy, jeho strukturu a všechny jeho náležitosti relevantní pro tento případ. Praktická část je rozdělena na několik kapitol, ve kterých se zabývám popisem trhu s leteckými motory a vypracováním konkrétního business plánu. V jednotlivých kapitolách se zabývám titulní stranou, obsahem, účel business plánu, shrnutím, podnikatelskou příležitost, popisem společnosti a výrobků. V závěru práce se pak nachází finanční analýza, analýza konkurence, SWOT analýza a PEST analýza. Na konci práce odpovídám na otázku, jestli se společnosti vyplatí se obchodovat se zákazníkem.
Keywords: letectví; letecké motory; business plán
Thesis title: Feasibility of the business plan in the field of aircraft engine sales
Author: Princová, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Bláha, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of my bachelor's thesis was to create a business plan that will provide all the important information to decide whether it is worth doing business with the customer. The bachelor thesis consists of three parts - theoretical, practical and evaluation. In the theoretical part I describe the B2B environment and the business plan, its types, its structure and all its elements relevant to this case. The practical part is divided into several chapters in which I describe the aircraft engine market and create the specific business plan. The business plan consists of the cover page, the content, the purpose of the business plan, the executive summary, the business opportunity, the company and product description. The thesis then concludes with a financial analysis, a competitor analysis, a SWOT analysis and a PEST analysis. At the end of the paper, I answer the question whether it is worth for a company to do business with a customer.
Keywords: business plan; aircraft industry; aircraft engines

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 9. 2022
Date of submission: 28. 4. 2023
Date of defense: 8. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81854/podrobnosti

Files for download

    Last update: