Expansion of Starobrno to a foreign market

Thesis title: Vstup Starobrna na zahraniční trh
Author: Hrbáček, Marek
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Iveta
Opponents: Křenková, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vstupem Starobrna na zahraniční trh. Cílem práce bylo identifikovat vhodný trh pro vstup a doporučit metodu expanze na cílový trh. V teoretické části je shrnuto stávající poznání o tomto tématu. V praktické části je nejdříve představeno Starobrno a poté provedeno zúžení základního souboru trhů pro expanzi následované bodovací metodou, ve které byl vybrán rumunský trh. Ten je poté podroben PEST analýze a analýze konkurence, jejichž výstupy jsou použity ve SWOT analýze. Na základě všech získaných informací je poté doporučena vhodná metoda vstupu na cílový trh.
Keywords: Rumunsko; Vstup na zahraniční trh; Expanze; Starobrno; Bodovací metoda; PEST analýza; SWOT analýza
Thesis title: Expansion of Starobrno to a foreign market
Author: Hrbáček, Marek
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Iveta
Opponents: Křenková, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor’s thesis is devoted to the foreign market entry of the brand Starobrno. The aim of the thesis is to identify what foreign market and what market entry is the most suitable for the brand’s expansion. The theoretic part summarizes existing knowledge about this topic. In the practical part, Starobrno is introduced, and then the set of countries, to which Starobrno could expand, is narrowed down using general criteria such as macroeconomic indicators. It is followed by the scoring model in which the Romanian market was selected. This market is then analysed with the use of PEST analysis and competition analysis, and the findings are applied to the SWOT analysis. Then, based on all the information obtained, a suitable market entry method is recommended.
Keywords: Romania; Foreign market entry; Expansion; Starobrno; Scoring model; PEST analysis; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 9. 2022
Date of submission: 28. 4. 2023
Date of defense: 6. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81624/podrobnosti

Files for download

    Last update: