Evaluation of the marketing strategy of the company Dáme jídlo s.r.o

Thesis title: Hodnocení marketingové strategie společnosti damejidlo.cz s.r.o
Author: Vašátková, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce „Hodnocení marketingové strategie společnosti Dáme jídlo s.r.o.“ je zhodnotit marketingovou strategii společnosti Dáme jídlo s.r.o. a navrhnout doporučení na změny v její strategii. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá vysvětlením a popisem marketingového mixu, marketingové strategie a marketingové a komerční komunikace, kde je zaměřena pozornost na reklamu, přímý marketing, PR a online s podporou prodeje. V praktické části je představena samotná společnost Dáme jídlo s.r.o. včetně její historie a značky. Jako metody k dosažení cíle diplomové práce jsou použity situační analýza trhu, průzkum konkurence, strategická analýza SWOT a výzkum chování spotřebitelů a jejich vnímání společnosti za pomoci vyhodnocení dotazníku, který byl sestaven stylem kvantitativního výzkumu.
Keywords: Marketingová strategie; Marketingový mix; Dáme jídlo s.r.o.; SWOT analýza; PESTLE analýza
Thesis title: Evaluation of the marketing strategy of the company Dáme jídlo s.r.o
Author: Vašátková, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis "Evaluation of the marketing strategy of the company Dáme jídlo s.r.o." is to evaluate the marketing strategy of Dáme jídlo s.r.o. and to propose recommendations for changes in its strategy. The thesis consists of theoretical part and practical part. The theoretical part deals with the explanation and description of the marketing mix, marketing strategy and marketing and commercial communication, where the focus is on advertising, direct marketing, PR and online with sales promotion. The practical part introduces the company Dáme jídlo s.r.o. itself, including its history and brand. The methods used to achieve the aim of the thesis are situational market analysis, competitor research, strategic SWOT analysis and research into consumer behaviour and their perception of the company using an evaluation questionnaire that was constructed using a quantitative research style.
Keywords: Marketing strategy; Marketing mix; Dáme jídlo s.r.o.; SWOT analysis; PESTLE analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 9. 2022
Date of submission: 28. 4. 2023
Date of defense: 7. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81511/podrobnosti

Files for download

    Last update: