Marketing strategy of the HUGO BOSS brand on the Czech market

Thesis title: Marketingová strategie značky HUGO BOSS na českém trhu a návrhy na její vylepšení
Author: Nguyenová, Alena
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem předkládané práce je provést analýzu stávající marketingové strategie značky HUGO BOSS a s využitím vlastního výzkumu vedeného formou dotazníkového šetření navrhnout doporučení pro její zlepšení. První oddíl práce seznamuje čtenáře s teoretickými základy marketingu, jako jsou marketingový mix, komerční komunikace, SWOT analýza, marketingové strategie, role značky v marketingu a marketingový výzkum trhu. Druhý oddíl je zaměřen na praktickou aplikaci uvedených analýz a výsledků dotazníkového šetření. Tímto se rozumí předložení návrhů a doporučení, jež by značka HUGO BOSS mohla v budoucnu využít.
Keywords: marketingová strategie; marketingový mix; SWOT analýza; konkurenční analýza; HUGO BOSS; marketingový výzkum
Thesis title: Marketing strategy of the HUGO BOSS brand on the Czech market
Author: Nguyenová, Alena
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyse the current marketing strategy of the HUGO BOSS brand and to propose recommendations for its improvement using marketing research in the form of a questionnaire survey. The first section of the thesis introduces the reader to the theoretical foundations of marketing, such as marketing mix, commercial communication, SWOT analysis, marketing strategies, the role of the brand in marketing and market research. The second section focuses on the practical application of these analyses and the results of the questionnaire survey. This means putting forward suggestions and recommendations that the HUGO BOSS brand could use in the future.
Keywords: marketing strategy; marketing mix; SWOT analysis; marketing research; HUGO BOSS

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 9. 2022
Date of submission: 28. 4. 2023
Date of defense: 7. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81377/podrobnosti

Files for download

    Last update: