Personal motives and attitudes of sustainable consumers across various generations toward organic food

Thesis title: Personal motives and attitudes of sustainable consumers across various generations toward organic food
Author: Errolat, Elouise Christa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Opponents: San José Iglesias, Rafael
Thesis language: English
Abstract:
Personal motives and attitudes towards organic food differentiate between various generations. This Bachelor Thesis offers insight into the organic food industry's personal motives of three generational cohorts, i.e., Generation Z, Generation Y, and Generation X. The Thesis aims to investigate the motives, attitudes, values, preferences and behaviors of Generations X, Y and Z relevant when purchasing organic food. It will analyze the generations using knowledge from several scientific studies. The theoretical background of this study will analyze characteristics influencing consumer behavior, theoretical frameworks of consumer needs and values and elaborate on differences between generational cohorts. The data for the study was collected through an online survey to analyze consumer motives and attitudes. The results define health and the environment as the main drivers for consumers across generations.
Keywords: organic food; personal motives; attitudes; consumer behavior
Thesis title: Osobní motivy a postoje udržitelných spotřebitelů různých generací k biopotravinám
Author: Errolat, Elouise Christa
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Opponents: San José Iglesias, Rafael
Thesis language: English
Abstract:
Osobní motivy a postoje k biopotravinám se u různých generací liší. Tato bakalářská práce nabízí pohled na osobní motivy tří generačních kohort, tj. generace Z, generace Y a generace X. Cílem této bakalářské práce je prozkoumat motivy, postoje, hodnoty, preference a chování generací X, Y a Z relevantní při nákupu biopotravin. Bude analyzovat jednotlivé generace s využitím poznatků z několika vědeckých studií. Teoretická východiska této studie budou analyzovat charakteristiky ovlivňující spotřebitelské chování, teoretické rámce spotřebitelských potřeb a hodnot a rozpracují rozdíly mezi generačními kohortami. Data byla shromážděna prostřednictvím online dotazníku, který analyzoval motivy a postoje spotřebitelů. Výsledky definují zdraví a životní prostředí jako hlavní hnací síly spotřebitelů napříč generacemi.
Keywords: mezigenerační analýza; osobní motivy; spotřebitelské chování; biopotraviny postoje

Information about study

Study programme: International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 9. 2022
Date of submission: 28. 4. 2023
Date of defense: 2. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81291/podrobnosti

Files for download

    Last update: