Marketing strategy of AeskuLab, k.s. and a proposal for its improvement

Thesis title: Marketingová strategie společnosti AeskuLab, k.s. a návrh na její vylepšení
Author: Lukášová, Andrea
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce rozebírá marketingovou strategii společnosti AeskuLab k.s. AeskuLab je jedničkou na trhu v oblasti poskytování soukromé laboratorní péče a diagnostiky v České republice. V roce 2017 se AeskuLab stal součástí švýcarské firmy Unilabs. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na obecné aspekty, které se týkají základních marketingových pojmů, marketingového mixu, SWOT analýzy, segmentace, targetingu a positioningu, rozdílem mezi B2B a B2C a marketingového výzkumu. Praktická část aplikuje teoretické poznatky v praxi na společnosti AeskuLab. Součástí práce je i vlastní terénní dotazníkový výzkum a návrh na vylepšení.
Keywords: marketingový mix; SWOT analýza; AeskuLab k.s.; marketingová strategie; marketingový výzkum
Thesis title: Marketing strategy of AeskuLab, k.s. and a proposal for its improvement
Author: Lukášová, Andrea
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis analyzes the marketing strategy of AeskuLab k.s. AeskuLab is the market leader in the provision of private laboratory care and in the field of diagnostics. In 2017, AeskuLab became part of the Swiss company Unilabs. The theoretical part of the bachelor thesis is focused on general aspects related to basic marketing concepts, marketing mix, SWOT analysis, segmentation, targeting and positioning, the difference between B2B and B2C and marketing research. The practical part applies theoretical knowledge in practice at AeskuLab. The bachelor thesis also includes own field questionnaire research and a proposal for improvement.
Keywords: marketing strategy; SWOT analysis; marketing mix; AeskuLab k.s.; marketing research

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 6. 2022
Date of submission: 28. 4. 2023
Date of defense: 7. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81090/podrobnosti

Files for download

    Last update: