Greenwashing in the clothing industry - a case study of the brands H&M and Patagonia

Thesis title: Greenwashing v oděvním průmyslu - případová studie značek H&M a Patagonia
Author: Plachá, Renata
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vlčková, Jana
Opponents: Smělá, Monika
Thesis language: Česky
Abstract:
Greenwashing je s rostoucím zájmem veřejnosti o životní prostředí stále aktuálnějším tématem. Na vlnu tohoto trendu naskočily i mnohé oděvní značky. Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku využívání greenwashingu a implementaci společenské odpovědnosti firem v oděvním průmyslu. Součástí práce je případová studie zaměřená na oděvní značky H&M a Patagonia a jejich strategie udržitelnosti. Cílem této práce je zhodnotit a porovnat strategie udržitelnosti těchto společností z pohledu sociální odpovědnosti firmy a využívání greenwashingu. Závěrem práce je zhodnocení, zda se u firem Patagonia a H&M jedná o využívání greenwashingu či nikoliv.
Keywords: Greenwashing; Oděvní průmysl; CSR; Strategie udržitelnosti; Životní prostředí
Thesis title: Greenwashing in the clothing industry - a case study of the brands H&M and Patagonia
Author: Plachá, Renata
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vlčková, Jana
Opponents: Smělá, Monika
Thesis language: Česky
Abstract:
Greenwashing is an increasingly hot topic as public interest in the environment grows. Many clothing brands have jumped on the bandwagon. This bachelor’s thesis focuses on the issue of greenwashing and the implementation of corporate social responsibility in the apparel industry. The thesis includes a case study focusing on the clothing brands H&M and Patagonia and their sustainability strategies. The aim of this thesis is to evaluate and compare the sustainability strategies of the brands in terms of CSR and the use of greenwashing. The thesis concludes by evaluating whether Patagonia and H&M are using greenwashing or not. The analysis will be whether Patagonia and H&M are using greenwashing.
Keywords: Environment; Sustainability strategy; Greenwashing; CSR; Clothing industry

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Economic Relations

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 8. 2022
Date of submission: 28. 4. 2023
Date of defense: 30. 5. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81057/podrobnosti

Files for download

    Last update: