Business opportunities for domestic and foreign companies to enter China's oral care products market

Thesis title: Business opportunities for domestic and foreign companies to enter China's oral care products market
Author: Jiang, Zhuofan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hinčica, Vít
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: English
Abstract:
As Chinese people become more aware of oral care, the market for oral care products in China is growing. However, Chinese consumers' attitudes and demands for products, market trends, and business opportunities for domestic and foreign companies are unknown. This thesis aims to create a questionnaire to assess Chinese consumers' needs and attitudes toward oral care products and identify market trends and business opportunities arising from them. The research proves that there are still some business opportunities in the Chinese oral care products market, the market trends are guided by consumer demand, and the questionnaire developed in this thesis is feasible for collecting consumer demand and attitudes towards oral care products.
Keywords: Questionnaire; Oral care products; Consumer's demands; Business opportunity; Chinese market
Thesis title: Obchodní příležitosti pro domácí i zahraniční společnosti vstoupit na čínský trh s produkty pro péči o ústní dutinu
Author: Jiang, Zhuofan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hinčica, Vít
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: English
Abstract:
Jak si Číňané stále více uvědomují péči o ústní dutinu, trh s výrobky pro péči o ústní dutinu v Číně roste. Postoje a požadavky čínských spotřebitelů na produkty, trendy na trhu ani obchodní příležitosti pro domácí i zahraniční společnosti však nejsou známy. Tato práce si klade za cíl vytvořit dotazník, který by zhodnotil potřeby a postoje čínských spotřebitelů k výrobkům pro péči o dutinu ústní a identifikoval z nich trendy na trhu i obchodní příležitosti. Výzkum dokazuje, že na čínském trhu s výrobky pro péči o dutinu ústní stále existují určité obchodní příležitosti, trendy na trhu se řídí spotřebitelskou poptávkou a dotazník vyvinutý v této práci je vhodný pro sběr spotřebitelské poptávky a postojů k výrobkům ústní péče.
Keywords: Obchodní příležitost; Požadavky spotřebitele; Dutinu, čínský trh; Produkty pro péči o ústní ; Dotazník

Information about study

Study programme: International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 7. 2022
Date of submission: 28. 4. 2023
Date of defense: 6. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81050/podrobnosti

Files for download

    Last update: