Analysis of Lidl's marketing strategy and proposal for its improvement

Thesis title: Analýza marketingové strategie společnosti Lidl a návrh na její vylepšení
Author: Bránková, Denisa
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je vyhodnocení stávající marketingové strategie společnosti Lidl a navrhnout doporučení ke zlepšení marketingové strategie do budoucna. První část se bude zabývat teoretickými základy marketingu, marketingovým mixem v retailu, strategií a výzkumem. Druhá část se bude věnovat společnosti Lidl, a to zejména v České republice, konkrétně činností, marketingovou strategií a konkurencí. Třetí část se bude zaobírat vlastním výzkumem, a to dotazníkovým šetřením, které bude znázorněno za pomoci grafů a bude zde i SWOT analýza a návrhy a doporučení.
Keywords: Lidl; SWOT analýza; maloobchod; marketingový mix; marketingová strategie; marketing
Thesis title: Analysis of Lidl's marketing strategy and proposal for its improvement
Author: Bránková, Denisa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of the thesis is evaluation of the current marketing strategy of Lidl and proposal of recommendations for improving the marketing strategy in the future. The first part will deal with the theoretical foundations of marketing, marketing mix in retail, strategy and research. The second part will be devoted to Lidl, especially in the Czech Republic, specifically activities, marketing strategy and competitors. The third part will be about my own research, namely a questionnaire survey, which will be shown with the help of graphs and there will also be SWOT analysis and my own suggestions and recommendations.
Keywords: Lidl; marketing strategy; marketing mix; SWOT analysis; retail; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 6. 2022
Date of submission: 28. 4. 2023
Date of defense: 7. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81034/podrobnosti

Files for download

    Last update: