Marketing strategy of the IKEA company from the perspective of sustainability

Thesis title: Marketingová strategie společnosti IKEA z pohledu udržitelnosti
Author: Lebedová, Karin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Valdová, Viktorie
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na marketingovou strategii společnosti IKEA z pohledu udržitelnosti. Cílem práce je zjištění postojů a preferencí spotřebitelů vůči udržitelným aktivitám společnosti IKEA. Účastníky výzkumu jsou představitele generací Z a Y, výstupem jsou mj. rozdíly v jejich pohledech na udržitelnost. Práce také hodnotí marketingové strategie společnosti IKEA v oblasti udržitelnosti. Práce také reflektuje, zda společnost IKEA komunikuje udržitelnost dostatečně a jaký by měl případný greenwashing a nedodržení klimatických slibů společnosti dopad na její spotřebitele.
Keywords: udržitelnost; IKEA; marketingový mix; komunikace; cílová skupina; marketingová strategie; generace Z; generace Y
Thesis title: Marketing strategy of the IKEA company from the perspective of sustainability
Author: Lebedová, Karin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Valdová, Viktorie
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis focuses on the marketing strategy of the IKEA company from the perspective of sustainability. The aim of the thesis is to find out the attitudes and preferences of consumers towards the sustainable activities of the IKEA company. The research participants are representatives of generations Z and Y, the output is among others the differences in their views on sustainability. The thesis also evaluates IKEA's sustainability marketing strategies. The work also reflects on whether the IKEA company communicates sustainability sufficiently and what impact greenwashing and non-compliance with the company's climate promises would have on its consumers.
Keywords: generation Z; generation Y; sustainability; IKEA; marketing mix; communication; target group; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 6. 2022
Date of submission: 28. 4. 2023
Date of defense: 6. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80895/podrobnosti

Files for download

    Last update: