Strengthening the market position of a specific research company

Thesis title: Posílení postavení konkrétní výzkumné společnosti na trhu
Author: Hralová, Kristina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá výzkumem trhu, budováním vztahů se zákazníky a s tím související komunikací na B2B trhu. Cílem práce je zhodnotit možnosti posílení postavení dané výzkumné společnosti na trhu a navrhnout konkrétní kroky k její revitalizaci, a to pomocí analýzy obchodní činnosti v minulosti, stejně jako zhodnocení současných příležitostí k rozvíjení a obchodní činnosti firmy. Praktická část práce je věnována analýze konkurence a aktuální situaci trhu výzkumu trhu v České republice a částečně i v zahraničí. Tato část práce je doplněna o informace získané z expertního hloubkového rozhovoru.
Keywords: výzkum trhu; vztahy se zákazníky; marketing vztahů; marketingová komunikace; B2B trh; proces výzkumu trhu
Thesis title: Strengthening the market position of a specific research company
Author: Hralová, Kristina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master’s thesis addresses the topic of market research, building customer relationships and related communication in the B2B market. The aim of the thesis is to evaluate the possibilities of strengthening the position of the research company in the market and to propose concrete steps for its revitalization, by analyzing the business activities in the past, as well as evaluating the current opportunities for the development and business activities of the company. The practical part of the thesis is devoted to the analysis of the competition and the overall market of market research in the Czech Republic and partly abroad.
Keywords: market research; customer relations; relationship marketing; market research process; marketing communication; B2B market

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 9. 2022
Date of submission: 28. 4. 2023
Date of defense: 31. 5. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80871/podrobnosti

Files for download

    Last update: